Är jag för kontrollerande? Är han farlig?

Han kommer inte att ha med sig grejerna. Istället kommer han att försöka övertala henne att gå med hem och hämta dem.

Hon bör föreslå platsen istället, ett helt neutralt ställe. Sedan är det bra om du - eller fler - går med. Inte för att skydda henne fysiskt men för att hon blir mindre benägen att låta sig övertalas till något om fler öron lyssnar.
 
Kanske ni kan ta en taxi med en stadig chaufför som hjälper till att hämta grejerna och sen svischar ni iväg och försvinner utom synhåll?
Det här var faktiskt en smart idé, ska se om jag kan övertala henne att gå med på det.

Självklart ska hon inte åka själv. Jag tror inte han kommer ha med sakerna, inte alla i alla fall. Då tappar han ju all sin förhandlingsmakt. Har han inte med sakerna så åker ni därifrån direkt. Gör sen upp en tid när ni hämtar dom hemma hos honom och ta med er flera personer då (utan att berätta).

Är du säker på att det är sakerna hon vill ha, eller vill hon egentligen träffa honom igen?
Alltså jag vet helt ärligt inte? Jag hoppas ju att det bara är grejerna hon vill ha, men tror också att hon har svårt att släppa taget. Hon har dock uttryckt att hon inte vill träffa honom mer så förhoppningsvis kommer det vara över efter idag.

Han kommer inte att ha med sig grejerna. Istället kommer han att försöka övertala henne att gå med hem och hämta dem.

Hon bör föreslå platsen istället, ett helt neutralt ställe. Sedan är det bra om du - eller fler - går med. Inte för att skydda henne fysiskt men för att hon blir mindre benägen att låta sig övertalas till något om fler öron lyssnar.
Vi kommer med största sannolikhet få med även den manlige vännen, förutsatt att han hinner bli klar på jobbet i tid. Ska prata med henne ordentligt dessutom så att hon vet vad hon ska göra om han inte skulle ha sakerna med sig. Han antydde ju först att hon var tvungen att komma hem till honom och hjälpa till att bära lådan till postkontoret, så kan mycket väl tänka mig (precis som flera av er sagt!) att han inte kommer ha det med sig. Åtminstone inte allt. Han vet dock inte att jag kommer vara med, så får se hur han reagerar när planen inte fungerar. Jag hoppas ju någonstans att det kommer gå helt smärtfritt, att jag har oroat mig i onödan och att han kommer lämna över sakerna utan krångel.
 
Alltså han krånglar så himla mycket, ändrar tid och försöker få henne att komma till hans lägenhet istället. Uppenbart att han vill försöka få henne att ändra sig! Och hon blir liksom bara ledsen över att han beter sig som ett jäkla as, önskar hon kunde bli arg istället. Vi ska i alla fall träffa honom om en timme, håll tummarna för att det går bra!
 
Alltså han krånglar så himla mycket, ändrar tid och försöker få henne att komma till hans lägenhet istället. Uppenbart att han vill försöka få henne att ändra sig! Och hon blir liksom bara ledsen över att han beter sig som ett jäkla as, önskar hon kunde bli arg istället. Vi ska i alla fall träffa honom om en timme, håll tummarna för att det går bra!
Håller tummarna för att allt går bra... Uppdatera gärna här så snart du har möjlighet.
 
Nu är hela cirkusen (förhoppningsvis) över! Han hade givetvis inga saker med sig, kan ju säga att jag var "måttligt" nöjd. Men min kompis var så himla duktig och vägrade följa med till hans lägenhet trots lirkande och fjäskande. Så han fick snällt gå till lägenheten själv och hämta det medan vi väntade på stationen. När han väl överlämnat paketet försökte han bjuda hem oss för att dricka whiskey (???) och vi bara "eh, nä". Han var även SUPERtrevlig mot mig, som han flera gånger uttryckt ett ganska ordentligt ogillande för, det är ju trots allt mitt fel allt det här:grin: Vi skyllde hur som helst på att vi hade planer och var tvungna att hinna med tåget, sa hejdå och drog. Kollade hela tiden plattformen, som turligt nog var nästan tom, för att försäkra att han inte följde efter. Efter att hon kollat att allt var med blockade och raderade hon honom på alla sätt han kunde kontakta henne. Innan hon gjort det han hann dock skicka ett meddelande och be henne komma till hans lägenhet igen:meh: Är verkligen så himla stolt över hur duktig hon var, vet hur svårt det var för henne att stå emot liksom.

Tack för allt stöd, tips och pepp hörrni! Ni anar inte hur mycket det hjälpte när jag började tvivla på mig själv:heart
 
Nu är hela cirkusen (förhoppningsvis) över! Han hade givetvis inga saker med sig, kan ju säga att jag var "måttligt" nöjd. Men min kompis var så himla duktig och vägrade följa med till hans lägenhet trots lirkande och fjäskande. Så han fick snällt gå till lägenheten själv och hämta det medan vi väntade på stationen. När han väl överlämnat paketet försökte han bjuda hem oss för att dricka whiskey (???) och vi bara "eh, nä". Han var även SUPERtrevlig mot mig, som han flera gånger uttryckt ett ganska ordentligt ogillande för, det är ju trots allt mitt fel allt det här:grin: Vi skyllde hur som helst på att vi hade planer och var tvungna att hinna med tåget, sa hejdå och drog. Kollade hela tiden plattformen, som turligt nog var nästan tom, för att försäkra att han inte följde efter. Efter att hon kollat att allt var med blockade och raderade hon honom på alla sätt han kunde kontakta henne. Innan hon gjort det han hann dock skicka ett meddelande och be henne komma till hans lägenhet igen:meh: Är verkligen så himla stolt över hur duktig hon var, vet hur svårt det var för henne att stå emot liksom.

Tack för allt stöd, tips och pepp hörrni! Ni anar inte hur mycket det hjälpte när jag började tvivla på mig själv:heart

Va bra att det trots allt gick så bra!
 
Vad bra! Puh, jag har väntar på att tråden skulle uppdateras.

Vet han var hon bor och jobbar? Jag vill inte vara en tråkmåns men det kan ju vara så att han helt plötsligt står utanför dörren imorgon bitti.
 
Så skönt att höra! Och hon gjorde verkligen alla rätt. Ibland kan det vara bra att veta "standard 1A" för de hör typerna, det är lättare att genomskåda och lättare att stå emot om man vet att det kan vara ett mönster för icke-fungerande relationer.

Slutet gott, allting gott. Tråkig lärdom dock.
 
Nu är hela cirkusen (förhoppningsvis) över! Han hade givetvis inga saker med sig, kan ju säga att jag var "måttligt" nöjd. Men min kompis var så himla duktig och vägrade följa med till hans lägenhet trots lirkande och fjäskande. Så han fick snällt gå till lägenheten själv och hämta det medan vi väntade på stationen. När han väl överlämnat paketet försökte han bjuda hem oss för att dricka whiskey (???) och vi bara "eh, nä". Han var även SUPERtrevlig mot mig, som han flera gånger uttryckt ett ganska ordentligt ogillande för, det är ju trots allt mitt fel allt det här:grin: Vi skyllde hur som helst på att vi hade planer och var tvungna att hinna med tåget, sa hejdå och drog. Kollade hela tiden plattformen, som turligt nog var nästan tom, för att försäkra att han inte följde efter. Efter att hon kollat att allt var med blockade och raderade hon honom på alla sätt han kunde kontakta henne. Innan hon gjort det han hann dock skicka ett meddelande och be henne komma till hans lägenhet igen:meh: Är verkligen så himla stolt över hur duktig hon var, vet hur svårt det var för henne att stå emot liksom.

Tack för allt stöd, tips och pepp hörrni! Ni anar inte hur mycket det hjälpte när jag började tvivla på mig själv:heart

Åh, vad bra! Ser att ni kollat igenom lådan också, kom på att jag hade glömt att varna för appendix 28 till Mall 1A (enligt ovan :D): han "råkar" skicka med något som är hans. Nämner det bara ifall någon annan letar reda på tråden i framtiden, det här blev jättebra hanterat av er båda! :up:
 
Vad bra! Puh, jag har väntar på att tråden skulle uppdateras.

Vet han var hon bor och jobbar? Jag vill inte vara en tråkmåns men det kan ju vara så att han helt plötsligt står utanför dörren imorgon bitti.

Det hade jag ett ex som gjorde :grin: tvingade mig att mata honom på lunchen konstant (ville inte ha in han på jobbet, jobbade som receptionist där en massa EU diplomater osv brukade komma in :crazy: ). Det slutade efter ett tag när jag flyttade till ett annat land, fick några brev i början då någon av mina trevliga fd huskamrater trodde på honom när han grät om att jag typ undvek han och vägrade prata med honom och var så elak :banghead:
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Sasse
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 422
Senast: cewe
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 383
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp