Hur hanterar man en "jättesnäll" människa

Eller också är det helt tvärt om, eller bara beteenden och ord helt utan baktanke. Jag skulle tro att för de flesta innebär en tvekan i det andra exemplet just på att det kan vara oartigt att lämna någon ensam, inte att man ska leka följa ledaren.
Jo absolut, det är ju vad alla andra skrivit i tråden :) men dock eftersom ts känner ett obehag trots att det är så många i gruppen. Så kan man ju fundera ur den synvinkeln också, och om det är så att @Shaggy känner sig som att personen pressar så kan det också vara en lösning att se det och kanske känna igen att oavsett om det är medvetet eller ej så är det kanske lättare att hantera/skaka av sig/ignorera om man känt igen orsaken eller ngt.

(sedan får jag väl kanske erkänna att jag nog nnågon gång, om det är ngn jag känner väldigt väl som varit väldigt eftergiven just den gången att jag testat samma tillbaka och ser om vi kommer någonstans eller bara står still och inte lyckas ta oss någonstans eller får någon mat. Minns inte exakt, har bara för mig det.)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu gör jag en liten faux pas här iom att jag inte läst alla inlägg i mitten, utan de första och nu de sista sidorna, så jag upprepar kanske något som någon annan redan sagt.

Jag spånar bara hej vilt här nu @Shaggy, men är det möjligt att du stör dig på denna människa så mycket för att du (omedvetet) tycker att hon har förstört ert umgänge? Om ni är ett gäng som hängt sedan tidigare, och haft det ganska trevligt och okomplicerat, så kommer denna person in med sitt lite märkliga sociala beteende, vilket gör att umgänget inte känns lika roligt längre? Du måste självklart inte svara på det här i tråden, men tänker att allt kan vara bra att reflektera över för sig själv åtminstone.

Kan det hjälpa att försöka tänka att personen bara är konstig helt enkelt, och att när ni samlas så är du artig, men i övrigt så försöker du släppa tankarna på hur hon beter sig.
Man har ju tyvärr en tendens att upptäcka saker bättre hos de man redan stör sig på (Man brukar ju skämtsamt säga att man stör sig t.o.m. på hur de andas), så när du märker att märker något störande, kanske aktivt bryta de tankarna till något annat? :)
 
Jag kan säga att jag medvetet valt att inte läsa tråden på ett par dagar och inte har några som helst planer på att göra så. Det är på tok för mycket gissanden om hur illa jag beter mig och hur extremt synd det är om det här personen som blir så utsatt för trollet Shaggy att jag inte orkar med det. Detta tillsammans med de som tar det hela personligt och läser varje ord som om det vore en personlig attack mot dem istället för att sluta skada sig själva och trycka på "ignorera tråd" gör att jag faktiskt inte orkar.
Jag skrev den här tråden då Buke brukar kunna komma med bra infall men här har det verkligen gått helt snett och jag vill inte delta i det något mer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 092
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 579
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp