Är min hund skendräktig?

Kokosboll13

Trådstartare
Har en tik på 1,5 år som genomgick sitt andra löp för ca 2 månader sedan. För ca 1 vecka sedan började hon bete sig väldigt konstigt,hon är väldigt slö (har mycket energi i vanliga fall) hon vill ej tugga på ben som hon älskar hon gömmer dom endast och vill knappt äta, har provat att gett det mesta. Igår började hon putta på sin matskål och gned med nosen runt omkring den och gick sedan iväg idag gör hon samma sak. Hon skäller och blir rädd för saker utomhus och är mycket på sin vakt. Jag misstänker att hon är skendräktig efter att jag läst mycket om det nu men skulle gärna vilja veta om någon annans hund haft liknande symptom eller om det kan vara något annat! Mvh orolig matte
 
Senast ändrad:
Har en tik på 1,5 år som genomgick sitt andra löp för ca 2 månader sedan. För ca 1 vecka sedan började hon bete sig väldigt konstigt,hon är väldigt slö (har mycket energi i vanliga fall) hon vill ej tugga på ben som hon älskar hon gömmer dom endast och vill knappt äta, har provat att gett det mesta. Igår började hon putta på sin matskål och gned med nosen runt omkring den och gick sedan iväg idag gör hon samma sak. Hon skäller och blir rädd för saker utomhus och är mycket på sin vakt. Jag misstänker att hon är skendräktig efter att jag läst mycket om det nu men skulle gärna vilja veta om någon annans hund haft liknande symptom eller om det kan vara något annat! Mvh orolig matte
 
Har en tik på 1,5 år som genomgick sitt andra löp för ca 2 månader sedan. För ca 1 vecka sedan började hon bete sig väldigt konstigt,hon är väldigt slö (har mycket energi i vanliga fall) hon vill ej tugga på ben som hon älskar hon gömmer dom endast och vill knappt äta, har provat att gett det mesta. Igår började hon putta på sin matskål och gned med nosen runt omkring den och gick sedan iväg idag gör hon samma sak. Hon skäller och blir rädd för saker utomhus och är mycket på sin vakt. Jag misstänker att hon är skendräktig efter att jag läst mycket om det nu men skulle gärna vilja veta om någon annans hund haft liknande symptom eller om det kan vara något annat! Mvh orolig matte
Väldigt vanligt att tikar har några veckor med lite sämre matlust pga något stadium av skendräktighet. Det behöver inte visa sig med något annat. Det brukar släppa efter ca 3 veckor :)
Haft tikar som bäddar och får dålig matlust, sådana som bara får dålig matlust en tid och sådana som blir alldeles förskräckligt kärvänliga och nästan vill pyssla om mig - så allt är individuellt.

Gällande slöhet så kan även det förekomma på många. Viktigast är att bara ha koll så hunden inte verkar sjuk (feber t ex) eller flytningar, för då kan det vara livmoderinflammation eller början till - men oftast beror bara lite beteendeändringar av just skendräktighet vid runt 2 månader efter löp.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Acto
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp