Klåda hos hund - allergi eller stress?

Problemet är väl att hela sambons familj har 0 tilltro till varken läkare, experter eller veterinärer. Så varje gång jag säger "veterinären sa så" så blir det ett tjafs om att jag inte litar på min sambo/sambos mamma.. Men hur ska jag kunna lita på någon som jag vet har fel och har helt fel grundinställning till hur man hanterar en hund..

Igår tryckte både hon och min svärfar ner min hund i marken, svärfar nöp henne i kinden såg jag också.. Jag blir bara helt stel och ledsen och vet inte vad jag ska göra..
Det låter väldigt osunt, både skepticismen mot vetenskapligt belagda metoder och utbildad sjukvårdspersonal, och bemötandet av hunden. Jag skulle inte låta dem umgås med mina hundar alls. Trycka ner hunden i backen är bara maktmissbruk.
 
Problemet är väl att hela sambons familj har 0 tilltro till varken läkare, experter eller veterinärer. Så varje gång jag säger "veterinären sa så" så blir det ett tjafs om att jag inte litar på min sambo/sambos mamma.. Men hur ska jag kunna lita på någon som jag vet har fel och har helt fel grundinställning till hur man hanterar en hund..

Igår tryckte både hon och min svärfar ner min hund i marken, svärfar nöp henne i kinden såg jag också.. Jag blir bara helt stel och ledsen och vet inte vad jag ska göra..
Eftersom detta är din sambos föräldrar: Du MÅSTE få honom att vara enig med dig när det gäller hur hunden ska behandlas. Det är helt vansinnigt att de gör som de gör, man trycker inte ner hundar i marken och man nyps inte! Du måste prata med honom så att HAN kan säga ifrån till sina föräldrar när de plågar er hund. I synnerhet som du själv blir stel och inte agerar. Det är inte okej som de gör! Hunden blir antingen arg eller olycklig eller både och, och oavsett vilket så förstår den inte varför den blir hårdhänt behandlad. Måste ni verkligen ens låta dem träffa hunden?

Sen tjafset om att du inte litar på sambons mamma. Pröva att varje gång säga "Jag vet att vi tycker olika om veterinärer och experter men jag väljer att göra såhär". Det kan säkert vara skittufft att ta den konflikten men du är faktiskt tvungen, för din egen skull och framförallt för hunden.

Äsch, ju mer jag tänker, desto mer känner jag att hunden inte ska behöva träffa dem.
 
Det finns många som anser att de kan mycket bara för att de har haft många hundar över tid. Tyvärr kan det lika gärna bidra till trångsynthet, gamla hjulspår och ovilja till att ta till sig ny info.
Gammal vet inte alltid bäst.
Stå på dig!
Ja, eller hur! Min styvmor var lika dan. Man blir tokig! Vi har ingen kontakt numera, men du, ts, kanske ska undvika att diskutera er hunds väl och ve med svärmor. Bara säga - Jag hör dig, men väljer att lita på veterinärens utlåtande då hen trots allt är mer expert än både du och jag.
 
Ja, eller hur! Min styvmor var lika dan. Man blir tokig! Vi har ingen kontakt numera, men du, ts, kanske ska undvika att diskutera er hunds väl och ve med svärmor. Bara säga - Jag hör dig, men väljer att lita på veterinärens utlåtande då hen trots allt är mer expert än både du och jag.
Tack för svar, jag ska börja säga så och ha min hund i närheten av mig hela tiden så att de inte kommer åt henne!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här blir en tråd av spekulationer, men so be it. Jag måste få ta del av era erfarenheter och jag kommer att kontakta vården. Sedan...
2
Svar
20
· Visningar
1 920
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 960
E
Övr. Hund Det är något som är väldigt fel med våran lilla vovve här hemma. Allt började i går kväll, hon verkade lite loj och var inte sitt...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: eiwo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp