Bukefalos 28 år!

mysko

Trådstartare
farligt för katter :confused:

hela köket är fullt eftersom ALLA sveriges svartmyror har flyttat in till mig :crazy:
Är det farligt?
 
Sv: Är myrr

Om du inte vill lägga ut myrr för katternas skull så kan du använda kanel i stället.
Myrorna kommer att flytta, dem hatar nämligen kanel. :devil:
 
Sv: Är myrr

:bow: :bow: för svaret
kanel har jag ingen hemma :crazy: men nu har jag sopat & torkat golvet så det är fritt från myrr iaf..
Men jag vet att båda katterna har fått på tassarna och hoppas inte att dom blir sjuka när dom tvättar sig..
Får väl köpa kanel i storförpackning i morgon :D
 
Sv: Är myrr

tror inte att det ska var så värst farligt. min katt klarade sig alldeles utmärkt de två somrarna hon bodde inne.
fast hon kanske blev härdad mot gifter efter sitt bad i oljefatet... vi försökte diska ren henne, men hon blev så dizzy så hon vinglade i te dar.
 
Sv: Är myrr

mysko skrev:
: Får väl köpa kanel i storförpackning i morgon :D

Gör det :D

Jag lägger det utanför huset, precis vid husgrunden och där jag ser att myrorna kommer in.

Myrr är ju giftigt om man läser på innehållsförteckningen. La du ut pulver eller sånt där kletigt myrr? Var det pulver är det säkert ingen fara, tror jag.
 
Sv: Är myrr

Mina katter vill absolut smaka på allt, så myrr funkar inte. Jag köpte dels färdiga myrdosor (så katterna inte kommer åt giftet) sen köpte jag nippon - som klister på tub ungefär. Så tillverkade jag egna små myrdosor av gamla creme fraiche burkar. Gjorde några hål i kanten så myrorna tog sig in, la giftet på locket, satte på burken och lät det stå uppochner.

Var iofs tvungen att tejpa fast dosorna och burkarna, för de är utmärkta att spela hockey med :angel:

Färdiga myrdosor för svartmyror finns på G-gården. Har svartmyror varannat år, så jag börjar bli van - trots lägenhet mitt i stan så dyker de :devil: arna upp.

Lycka till
 
Sv: Är myrr

jäklar vad segt det är i kväll :mad:

:bow: :bow:
Ok ska köpa sådana burkar :banana: så man slipper myrrpulver över hela köket :D

Tycker inte det är så roligt med myror i köket :mad:
 
Sv: Är myrr

Glömde säga en sak..man får ge sig till tåls några dagar med myrdosorna, för myrorna tar med giftet hem till drottningen och när hon dör så flyttar ofta kolonin. Så ge inte upp efter ett par dar om inget händer.

Brukar själv "roa" mig med att dammsuga upp överflödiga myror :D

Tycker inte om när alla springer omkring som yra höns i lägenheten.
 
Sv: Är myrr

När jag bodde i marklägenhet strödde jag VÄL använd kattsand överallt där jag såg att myrorna kom in...
Det fick ligga tills det torkat och sen la jag på mer...

Tog någon vecka men sen såg jag aldrig några myror mer........
 

Liknande trådar

Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: Sel
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
700
Senast: GoLightly
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
759
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp