Bukefalos 28 år!

Är Piraten och Cracken sjuka?

LindgrenV

Trådstartare
Köpte två nya fiskar idag, Piraten och Cracken (:angel:), men nu när jag fotade dom upptäckte jag något som jag inte lagt märke till tiidigare - ögonen.

Piraten har ett helt svart öga, och Cracken har lite svart precis ovanför pupillen på ena ögat. Kan de ha fått smällar som gjort detta? Eller är de sjuka? Tycker de verkar friska i övrigt. Piraten har svarta fläckar över kroppen, men det trodde jag först bara var pigmentering - men det kanske det inte är? Hittar inget när jag googlar. Och i djuraffären reagerade de inte på att det skulle vara nåt fel på dom, och jag vet att dom är duktiga (köpt alla mina fiskar där).

Crackens öga:
857127_4338466215544_906301357_o.jpg


Piraten:

841132_4338466015539_1022054841_o.jpg
 
Sv: Är Piraten och Cracken sjuka?

Nej, det är normalt, de ser ut sådär. Däremot är den övre fisken ganska ful över magen. + att de är lite dåligt matade. Kanske går över nu när de får massa växter :-)
 
Sv: Är Piraten och Cracken sjuka?

Okej, vad bra! Får hoppas att de mår fina fisken (;)) hos mig nu då! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: vildeld
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 275
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 237
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp