Sv: Aerline H
Vad roligt att höra att alla är så nöjda med sina Aerline avkommor. Själv såg jag Aerline i Falsterbo, både som dressyr och hopphäst och bestämde direkt att en sån avkomma skall jag ha! Young Ridern ni skriver om är Sofia Björserud, som har tävlat honom upp i 140-klasser. Nu kommer han tyvärr inte att tävla mer, men Sofia som har EM som högsta merit och är helt lyrisk över denna hingst! Hon betäckte därför sina egna toppston med honom och har en jättefin ettåring samt har betäckt om med honom i år. Dessutom har hon en bror till Aerline (samma mor) som är jättefin och en dotter, Magic Line som hon tror mycket på, den har varit långt framme i listorna på BT både 2005 och 2006. Hon letar sponsor för att kunna köpa loss henne till sig själv.
Själv har vi fått fem Aerline avkommor genom tiderna; Anton Bergh e. Aerline- Elmshorn, br.bls. tre vt.ff., som hoppar och rör sig superM; hingst e. Aerline- Eminent som vi tyvärr inte lyckades få ut levande p.g.a allvarligt felläge, ursnygg, stor, långbent, brun med fyra vita helstrumpor, skj.stj.snp.; Aladdin II e. Aerline- Elmshorn, urläcker skm. men ganska liten, nu kanske 162 cm?, rör sig mycket trevligt med mycket gung, hoppade 9-9 på Bollerups treårstest men startade tyvärr inte på Flyinge. After Eight e. Aerline- Elmshorn skm. sto, ca 170 cm med bra gångarter och br hoppteknik, dr. med Quite Easy; Arrak C, hingst f-06, e. Aerline H - Cortus - Jazz KWPN, ursnygg chokladbrun med vita tecken och mycket vackert litet huvud,mycket bra gång. Grå papper och till salu, 40 000+ moms. Vacker som en dag! Mamman har det största hopphjärta jag skådat!