• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Baroya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 24 100
Sv: Aerline H

Jasså! Vad är det för hingst? har inte hört talas om honom innan. Han har inte mkt avkommor efter sig i Sverige va ?

Det var verkligen en ståtlig herre. Riktigt snygg- Hur gamal är den ? Gått några championat eller ? Riktigt Riktig snygg!

Det var verkligen en riktigt goding det där ! Kan nog bli hur bra som helst. Kul att ta en hingst som inte allka betäcker med.. Finns hur mång Cortez och Robin Z hästar som helst tex..

Ja, jag vill inte ha någon poppishingst, försöker hitta MrPerfect till Mitt sto istället:idea::D

*kl*
väldigt rolig tråd jättefina alla aerline hästar är!
Vårt föl kom äntligen inatt det blev ett sto e: Aerline h-Democritos-Modesto
DSC003171.jpg

DSC003161.jpg

*KL*

Fick hem mitt sto idag, hon har seminerats 5 gånger nu på en brunst med Aerline, så det bara måste ju ha tagit sig :D Får se om 17dagar....

Vad roligt att höra att alla är så nöjda med sina Aerline avkommor. Själv såg jag Aerline i Falsterbo, både som dressyr och hopphäst och bestämde direkt att en sån avkomma skall jag ha! Young Ridern ni skriver om är Sofia Björserud, som har tävlat honom upp i 140-klasser. Nu kommer han tyvärr inte att tävla mer, men Sofia som har EM som högsta merit och är helt lyrisk över denna hingst! Hon betäckte därför sina egna toppston med honom och har en jättefin ettåring samt har betäckt om med honom i år. Dessutom har hon en bror till Aerline (samma mor) som är jättefin och en dotter, Magic Line som hon tror mycket på, den har varit långt framme i listorna på BT både 2005 och 2006. Hon letar sponsor för att kunna köpa loss henne till sig själv.

Själv har vi fått fem Aerline avkommor genom tiderna; Anton Bergh e. Aerline- Elmshorn, br.bls. tre vt.ff., som hoppar och rör sig superM; hingst e. Aerline- Eminent som vi tyvärr inte lyckades få ut levande p.g.a allvarligt felläge, ursnygg, stor, långbent, brun med fyra vita helstrumpor, skj.stj.snp.; Aladdin II e. Aerline- Elmshorn, urläcker skm. men ganska liten, nu kanske 162 cm?, rör sig mycket trevligt med mycket gung, hoppade 9-9 på Bollerups treårstest men startade tyvärr inte på Flyinge. After Eight e. Aerline- Elmshorn skm. sto, ca 170 cm med bra gångarter och br hoppteknik, dr. med Quite Easy; Arrak C, hingst f-06, e. Aerline H - Cortus - Jazz KWPN, ursnygg chokladbrun med vita tecken och mycket vackert litet huvud,mycket bra gång. Grå papper och till salu, 40 000+ moms. Vacker som en dag! Mamman har det största hopphjärta jag skådat!

Jättefin!
En typisk Aerline, då massor av dem blir bruna med tre vita ben och stjärn eller bläs.
Grattis!

Om du läser hela tråden ser du att Sofia B har själv skrivit i tråden;):D

Här kommer vår “Aladdin” e: Aerline-Stanford! En snäll, go o gla o vänlig valack på 4 år,167 cm. Inte så mycket utbildad ännu. Okomplicerad i både ridning och hantering. Hoppar med bra teknik, smidig även om han är ganska kraftig. Bra skritt o galopp, normal trav.

aladdinnyheter.jpg

aladdin10.jpg

Men gud vilken söt häst!

Själv önskar jag mig ett brunt sto, vilket innebär att jag kommer få en skimmelhingst, men jag tänka mig din också;)

Den var riktigt fin. Ser väldigt trevlig ut! Härligt pålitliga ögon!

Grattis! Väldigt fin! Dessa föl kan få vem som helst att fall för dem. De är bara så bedårande! Heter den något ännu ?

Skimmel avkommorna är oxå väldigt snygga ;)

10855052.jpg

Måste bara slänga in en bild på Ember som föl:

6617759.jpg

6617760.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 305
Senast: Iamia
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: tomte
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den... 2
Svar
35
· Visningar
3 263
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka