Vi har en astmakatt men har inte använt någon inhalator utan fick tabletter. Har dock inte behövt använda dem då vi inte haft något anfall sedan vi såg över inomhusluften. :)

Om ni trots allt skulle behöva behandla, så är inhalatorn MYCKET bättre än tabletter.
 
Och Frasse ska bo på pensionat torsdag-söndag, jag hoppas dom fixar att puffa honom :nailbiting: Han är ju väldigt snäll, men ändå
 
Om ni trots allt skulle behöva behandla, så är inhalatorn MYCKET bättre än tabletter.
Jo det vet jag. Men vi fick det inte ens som alternativ hos vet utan de sa att vi skulle höra av oss när hon får sitt nästa anfall och gav oss tabletterna. Kanske vill dom se om katten behöver regelbunden behandling först eller nåt.
 
Jo det vet jag. Men vi fick det inte ens som alternativ hos vet utan de sa att vi skulle höra av oss när hon får sitt nästa anfall och gav oss tabletterna. Kanske vill dom se om katten behöver regelbunden behandling först eller nåt.

Ja, min fick också tabletter först. 3 v tror jag.
 
Min katt är ju dumsnäll
Är glad över att det funkar.
Tabletter är väl bra men inhalatorn behandlar ju där problemet sitter

Ja, men långvarig behandling med kortison är inget jag gör om det inte är liv eller död.
Bra med dumsnälla katter! Chloe är snäll, men inte så social vilket gör att enda gången jag lyfter henne är när hon ska puffa. Inte bra. Men hon får några skick kaviar efteråt, då är vi sams igen :heart
 
Ja, men långvarig behandling med kortison är inget jag gör om det inte är liv eller död.
Bra med dumsnälla katter! Chloe är snäll, men inte så social vilket gör att enda gången jag lyfter henne är när hon ska puffa. Inte bra. Men hon får några skick kaviar efteråt, då är vi sams igen :heart
Nej tanken är väl att vi ska slippa alls men vi får se när vi fasar ut.
Eftersom hon är enkel att ge inhalation och inte har nån hög dos så får det väl bli medicin livet ut om så krävs.
Men vi får se
Var ju mycket bättre på röntgen nu
 
Nej tanken är väl att vi ska slippa alls men vi får se när vi fasar ut.
Eftersom hon är enkel att ge inhalation och inte har nån hög dos så får det väl bli medicin livet ut om så krävs.
Men vi får se
Var ju mycket bättre på röntgen nu

Min verkar tyvärr ha kronisk astma :( Vi ska in på röntgen i februari för att se hur lungorna ser ut med puffar 1 gång/dag. Hade hoppats på allergi, men tydligen syns det på röntgen om den är allergiutlöst eller kronisk. Och min har då kronisk. Skulle göra allt för att slippa behandla henne, men måste jag så måste jag. Hoppas du slipper!
 
Min verkar tyvärr ha kronisk astma :( Vi ska in på röntgen i februari för att se hur lungorna ser ut med puffar 1 gång/dag. Hade hoppats på allergi, men tydligen syns det på röntgen om den är allergiutlöst eller kronisk. Och min har då kronisk. Skulle göra allt för att slippa behandla henne, men måste jag så måste jag. Hoppas du slipper!
Ja allt för att katten ska må bra men vi får se :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 233
Senast: AnneB
·
Hästvård Jag har en häst med astmabesvär som behandlats med kortison i två omgångar utan långvarig effekt. Nu har veterinären skrivit ut...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Leoni
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 384
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 213
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp