Äta i sängen

Scrambled tofu från yipin! Behöver bara värmas en minut i mikron.
Alpro high protein soygurt i små portionsförpackningar, finns tre smaker: jordgubb, blåbär och passionsfrukt.
Såna där små knäckebrödsbars med hummus emellan. Minns inte vad de heter nu men de brukar finnas i knäckebrödshyllan!
 
När jag var gravid och inte kunde ta mig ur sängen levde jag på pulvermos som jag kunde äta liggande från sidan. Pulvermos och örtsalt. Blev rätt tröttsamt efter ett tag, men räddade nog livet på mig. Har du en vattenkokare vid sängen svänger du ju ihop mos i en handvändning :up:
 
Nudelkoppar? Då slipper du ju disk också (bara att slänga kopp när du är klar). Har börjat komma massor av roliga sorter med Sobanudlar och allt, så du behöver inte ens äta samma sort. Flera är helt veganska.

Blå band har börjat med "Meal cups", de är helt ok. Finns i alla fall en couscoussort som är vegan, kanske någon mer. Bara att blanda med varmt vatten.

VegMe har börjat göra veganska färdigrätter. Bara att värma i micron. Kanske ditt stöd kan hjälpa till med.

Skorpor och knäckebröd kan du ju ha bredvid sängen.

Har du någon comfort-food?
 
Alltså sånna där gånerivikt drycker, typ nutrilett? (Inte för att du ska gå ner i vikt då, utan faktiskt få i dig nått med näring) lätta att ha vid sängen iaf..
 
Nötter är väldigt energitätt. Valnötter innehåller mycket omega 3-fettsyror och det är bra enligt psykiater (jag har inte undersökt det närmare, och det är väl ärligt talat lite överkurs) Kikärtor i tetra är en stapelvara chez Yossarian, men måste förstås hällas av spad så fullt sängvänligt är det inte. Men ingen tillagning och kan ätas direkt ur förpackningen, så ingen disk heller.

För de dagar du tar dig upp så finns det numera ett par sorters vegansk fryst färdigmat. Jag har också köpt skandalöst dyrt ris, portionsförpackat och färdigkryddat, bara att mikra förpackningen.

Det blir så lätt en ond cirkel, för lite energi ger ännu mindre ork att fixa mer energi (mat) och ännu sämre aptit. Osv ner ännu mer i depressionsträsket. Tomater i all ära, men det är mest vatten och jag tror du ska försöka få i dig energi (helst annan form än kakor och godis). Det här vet du ju garanterat egentligen, så ignorera fritt! Men mig hjälper det delvis att tänka på mat som ett måste, som att det är medicin. Skitsamma vad, skitsamma vad man borde eller hur det smakar, bara ät något, VARJE dag och FLERA gånger varje dag. Gör det så lätt som möjligt, dvs ha alltid "snabbmat" hemma, sådant som håller sig i evigheter och som på sin höjd kräver en mikro. Eller som kan ätas i sängen.

Snabbkaffe plus vattenkokare och en flaska vatten bredvid sängen hjälpte mig ett tag för att göra klivauppursängenochstartadagen-steget lättare. Soja-eller havremjölksdrycker kanske? Portionsförpackade i tetra, samma med juice eller smoothies. Inte jättegott i rumstemperatur men kan stå bredvid sängen.
Finns näringsdrycker man kan å utskrivna på recept. Det här är lite av min livräddare:
1582486570286.png
 
Avocado!

Torkad frukt och nötter.

Om du fixar en vattenkokare så kan cous cous kanske vara något? Koka upp vatten, häll cous cous + olja + salt + någon annan krydda du gillar i en skål. Häll på vatten, låt dra, ät!

Jordnötssmör på något bröd. Du kan nog ha det på avocado eller dippa morötter i det också.

Om du har en brödrost kan du kanske ställa den inom räckhåll och rosta bröd som du sedan har röror eller jordnötssmör på. Jag tycker bisarrt nog att kombon jordnötssmör + sylt på rostat bröd är gott. Om du delar denna störning så är det kanske inte fel med lite fett och socker. Det ger ju energi.
 
Jordnötssmör har jag alltid hemma, så det var ju smart. Avokado äter jag tyvärr inte.
Men nötter ska jag satsa på och mer frukt. Ska kolla på näringsdrycker också.

Tack alla!
 
De dar du känner att du orkar ta dig ut till frysen skulle jag föreslå veganglass. Ok, leva på glass är inte sådär lysande när man är frisk och mår bra, men nu är du ännu inte där. Där du är nu kan det vara bra att du får i dig lättillgänglig näring. Du får i dig lite fett, lite kolhydrater och du behöver inte laga till något.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: G-uldlock
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: Wille
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 191
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp