Bukefalos 28 år!

Äter ovanligt mycket?

F

flaxe

Jag kastrerade min honkatt som är ca 1år gammal. Jag tycker att efter operationen så har hon börjat äta kopiöst mycket. Hon går inte upp i vikt men länsar allt. Varför tror ni att hon gör så?

Hon har haft problem med mask (hon kräktes upp vita bandliknande maskar) men jag har avmaskat henne 2gånger efter det med Axilur så jag antar att det inte är det, eller? Ska jag avmaska henne med något starkare?
 
Sv: Äter ovanligt mycket?

Min Tipex gjorde likadant. Hon gick upp i vikt så jag fick ransonera maten för henne. Sen tog jag ju hem den hemlösa Nala, som var mager som attan, och hon var ju tvungen att ha fri tillgång. Tipex har helt enkelt lärt sig nu, hon gick ner i vikt igen och äter nu normalt igen. Det blir ju en omställning i hormonerna efter en kastrering och Tipex blev även skendräktig, vilket gjorde att hon åt massor...... Uppför hon sig annorlunda annars?? Min hon bäddade, hade mjölk, pep hela tiden och vek inte från min sida....
 
Sv: Äter ovanligt mycket?

Nej, hon beter sig inte annorlunda på något annat sätt. Möjligen är hon ute mindre men det gör ju inget ;) samt att hon tycker mer och mer om min sambo och jag betraktas mest som mattant. Tur att jag har min gamla hankatt som inte lämnar mig i första taget.

Skönt att höra att någon annan råkat ut för detta, då behöver jag kanske inte oroa mig?
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Nikan
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: Acto
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp