Foder till katt som haft urinsten

Nikan

Trådstartare
Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen, men det hittades inga kristaller så var lite udda. Min fluffiga katt får samma foder då hon är äldre och känslig.

Deras bajs är lite väl hårt, vilket ger besvär ibland, svarten har spytt upp fodret ovanligt ofta, händer gärna i perioder, avmaskad för inte så lång tid sen. Fluffkatten spyr hårbollar ofta.

Jag skulle vilja ha nåt torrfoder som är bra mot urinsten/för njurarna och hjälper mot hårbollar. Ej blötmat då svarten inte äter det, fluffet får lite vid sidan om ibland. Fluffet tål ej Orijen eller Acana, får svart gunk i ögon och nos. Svarten fick urinsten när han åt Hills så vågar inte det.

Svarten är 9 år kastrerad hane, korthårig, något rund men tappar det till sommaren. Fluffet är ca 15 år kastrerad hona, innekatt, lagom hull och långhårig. Dom har idag fri tillgång till torrfoder som funkar bra, äter aldrig upp helt.

Vad tror ni, har ni några förslag? :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Min ena hund hade en enorm urinsten när jag fick hem henne. Hon blev opererad för knappt 1,5 år sedan och har sedan dess ätit royal...
Svar
6
· Visningar
2 535
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp