Äter täcken!

Bri

Trådstartare
Min hästs hagkompis tycker tyvärr att det roligaste som finns är att slita sönder täcken. Vet inte hur många gånger jag lagat dem... Varje dag fixar han nya lufthål.

Jag börjar tröttna, så jag undrar om det finns någon som har tips på något man kan spraya eller smörja in täcket med så att det smakar illa?
 
Köp ett anti-gnag och smeta in täcket.Typ crib-box eller just anti-gnag.Funkar sådär,men om man smetar in täcket med jämna mellanrum så är det ok.
Har samma problem själv och tyvärr så misstänker jag att det är min andra häst som biter på den förstanämnda. :crazy:
Men jag har också fundering på att sätta på honom en betesreducerare..
 
Hööks har en smörja som heter "No bite" Du kan ju testa det. Jag har köpt det, och det hjälpte för innan jag hann kleta in täcket slutade hästen bita i det!
 
har en ponny som tuggar sönder andras täcken.. sånt där klet man kletar på som ska smaka äckligt fuinkar inte.. men ja ska köpa en green-gard.-
 
Jag hade samma problem förra året, testade med diverse saker men inget funkade. Till slut så köpte jag "krubbitningsmedel" från Willab (tror det var den) och sedan dess har det inte vart något mer problem av den sorten :idea:
 
Kan du inte byta hage och få en annankompis till din häst? Om du verkligen är säker på att det är den andra hästen som gör sönder det tycker jag du skall ta upp det med ägaren då jag faktiskt tycker att hon har en del av ansvaret, för det är ju fkatiskt dyrt med täcken och om det händer jämt så borde hon ta ansvar.
 
No bite cream från Foran (finns på granngården t.ex.) har fått våran täckesterrorist att sluta gnaga i alla fall. :)
 
Jag är säker på att det är den hästen, det är nämligen hans enda hagkompis (tills i förrgår då det flyttade in en till i hagen). Dessutom har både jag och täckesätarens ägare sett när han slitit i täckena. Jag tänker nu testa några av de tips jag har fått här -TACK alla! :bow:- så får vi hoppas att täckena får vara i fred i fortsättningen.
 
Sätt på den andra hästen en så kallad "haklapp"
då är problemet löst...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Hoarfrost
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Acto
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp