Äter träck

H

hippolina

vad kan det bero på att en häst börjar äta av sin och andras hästars träck.
är det någon obalans i tarmfloran?
vad gör man åt det?

mycket tacksam för svar!
 
Är ingen expert men

eget - proteinbrist

andras - magobalans

...typ :cool:

Man kan givetvis inte bara dra det rakt av sådär men... typ!
 
Jag har hört att de saknar något, kanske för lite näring?
 
Enl våran veterinär, så har hästen troligtvis någon sorts brist på antingen selen eller B, E-vitamin. Något endel får så här i hårfällnings tider. :(
Eller...så har den helt enkelt gjort det till ett ofog. Endel hästar som har tråkigt eller är understimulerade kan börja med detta. :confused:

Har nyligen fått veta detta, då min kusa roar sig med det. :devil:
Enl vet. rek. köpte jag flytande Multivitaminer från Granngården(225:-) och peppar, peppar så tycker jag att det har minskat, de där bajs mumsandet!! :banana:
 
Hästen som äter avföring kan lida brist på protein. En del mikrobiellt protein avgår nämligen med träcken och kan alltså återvinnas.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Murray
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
470
Senast: misswilma
·
Foder & Strö Jag undrar lite över hästars fetma. Varför får en del hästar löst fett över revbenen. Andra får ett fastare hårdare fett. Tjockleken...
Svar
0
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp