Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nizzeienglasburk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 336
  • Visningar Visningar 49 560
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

För att svara på det här med HD så har ingen kontaktat mig, har själv pratat med en där och det resulterade i en insändare på nätet, men eftersom det fortfarande ännu finns så många människor som inte har data eller tillgång till nätet så prioriterade jag då att trycka upp afficher till Malmö utstä'llningen och att få dom där att gå ut med efterlysningen i högtalarna. På detta vis kunde jag nå ut till förhoppningsvis fler personer.

Angående hittelön och annonser vill jag bara säga att jag inte är millionär och igen måste jag prioritera det jag tror kan ha störst framgång med att hitta henne, om man kunde tänka efter före och kanske använda miniräknaren så förstod man kanske även om jag har långt ifrån redogjort här för vad jag har gjort och var och hur många 1000 tals kronor jag redan lagt ner så kanske man kan förstå varför jag i första hand väljer en sådan belöning.

Jag ångrar inte en enda krona av vad jag lagt, speciellt inte då både hennes storebror och mamma mår fruktansvärt dåligt och jag kan nästan se revbenen på storebror trots pälsen.

Mamma som genom ett under kom tillbaka till oss efter att varit kliniskt död i 2 minuter mår inte hellre så lysande nu och då ger jag gärna ut 20.000:- för att hjälpa även dom att få tillbaka sin livsglädje, detta var hundar som var så glada, mamma var alltid först ut att välkommna besökare och sen var hon som fastklitrad där tills de gick.

Mor och storebror är de i flocken som tar hand om alla de andra, tvättar, fostrar, sköter om och så vidare så det är inte underligt att det är de som fortfarande tittar ut över åkern både från fönstret och när de är där ute och att det är de som mår så dåligt.

Hade du varit den som såg detta dag ut och dag in och vad du än försökte göra så hjälpte det inte då tror jag nog att även du hade försökt omprioritera.

Jag sa tidigare att man kunde starta en fond i Emilys namn som skulle vara till hjälp till de ägarna som hamnade i denna situation, (vilket jag givetvis hoppas ingen mer skall behöva göra) för detta tar knäcken på ekonomin fullständigt.

Jag vill dock inte göra det själv då det kan finnas folk som kanske tror att man skall ha pengarna själv men tyvärr är det ingen annan som gjort det ännu, vet inte varför, man skall inte tro att saker inte händer en själv eller vänta tills det händer igen. Ju fortare man startar en fond eller öppnar ett konto som man kanske kan spärra på något sätt ju fortare blir det pengar och ränta till de som behöver det.

Ps. skall annonsera mer på fler ställen, utökar det hela tiden samtidigt som jag delar och sätter upp nya lappar till fler och fler på så många ställen jag hinner.

Hoppas detta besvarade din fråga.
Blackice

Fast nu hoppas jag att du inte tar detta fel, men jag tror inte att de andra hundarna ser det så... De förstår att Du mår dåligt över detta, men de är hundar och tar efter ditt beteende.

Nej då, jag vet och är det något mina alltid fått vara först och främst så är det just hundar. Vet dessutom att de tar efter ägaren och känner tydligt hur ägaren mår men även hundar är olika individer och det är bara dessa 2 som har det så dåligt, den andra 4 är ok, även om hennes andre storebror oxå är den som fortfarande tittar ut över åkern mer än de resterande 3, han är annars som vanligt igen.

Blackice

Efter att ha läst in mig på tråden, blir jag lite förbryllad.
När Emily försvann, fanns det 15 hundar i hemmet. Nu finns där 6 hundar.
Vad hände med de 9 övriga ?
Förstår till fullo oron och saknaden över den försvunna. Men det finns uppenbarligen sex hundar i huset som mår mer eller mindre dåligt.
Kanske pga att matte satsar sin energi på den som försvann, istället för att
glädjas över de som finns kvar.
Utan att vara så hemma på bibeln, tycker jag mig se paraleller med
"den förlorade sonen" här...

Det finns Jourhavande reporter i HD. Där kostar det ingenting att kontakta denne och tala om problemet. Förhoppningsvis går det kanske även att lösa så att man kan sätta in en bild på Emily. Det brukar vara en speciell dag per vecka man ska kontakta reportern.

Hej Maj-Britt

FEL, när Emily försvann fanns det 9 stycken hemma med Emily.

6 dagar före försvinnandet hade jag räddat hem en hund från ett hemskt hem, denna hund har sedan flyttat då hon återgick till att bli en glad, possitiv, tuff liten hund som älskade livet och återfick förtroendet för oss människor och hon har det jättebra i sin nya familj.

En av Emilys bröder har oxå flyttat och fått egen familj att ta hand om så kvar finns två böder varav en fortfarande letar efter eget hem och så 4 vuxna.

Eftersom du inte känner mig så kanske man inte skall utala sig om att ta hand om eller inte ta hand om de som är kvar men det går ju att kontrollera med andra som faktiskt känner mig och mina hundar.

Resterand hundar turas bl.a om att följa med och leta, på så vis får de fortfarane sin egen tid med mig, de badas, borstas, är ute och leker och promenerar som vanligt, de har sitt morron och kvällsmys, vi har fortfarande allt som vi hade tidigare men skillnaden är att jag är dödstrött nu. De ligger på rygg i soffan, de får nya tuggben och leksaker ännu, de får allt de behöver och skall ha trots det som hänt för de skall inte lida mer än de gjort och gör.

Som jag skrev så är det mamma och storebror som tagit det värst, mamma var ju 7,5 månader tidigare över på andra sidan och att ha en kull valapar tar enormt hårt på en hund även om den var i superbra kondition från början, har man kommit tillbaka till livet igen så är det inte konstigt om det tar ännu längre tid att hämta sig och komma tillbaka.

I denna familj är vi enormt tajta, tyvärr förstår jag idag, för tajta kanske, jag är och har varit här för dom alltid, undantag handling, läkarbesök eller någon gång iblan utställning/Lc.

Går att kolla hur jag sköter mina hundar bl.a genom valpköpare och övriga vänner, kolla gärna min hemsida efter adresser och namn: http://www.yhazin.se

Hade hoppats att hittelönen skulle få fler att hjälpa mig att leta men ännu verkar inte det ha hjälpt speciellt. Har annons idag och igår i sydsvenskan men det är tyst. Har även haft folk på 3 olika utst. från norr till söder igår och idag på lilla Sthlm.

Det är pga. att jag försöker att ge de som är här hemma samma som tidigare som jag inte alltid hinner göra allt men det kommer och jag slutar inte hoppas att den lilla kommer hem snart.

Måste säga att jag tycker du gör ett jättebra jobb med att söka efter Emily och att samtidigt försöka få livet att flyta på hemma. Har hängt lappar här och där samt mailat efterlysningen till alla människor jag känner som har hundar eller många bekanta med hundar. På det sättet finns nu efterlysningen i Västerås, Helsingborg, Lund och Malmö, i och runt Sandviken, i Stockholm med omnejd samt nere i Frankrike. Vet naturligtvis inte riktigt i vilken utsträckning andra personer spridit efterlysningen men den har satts upp på hunddagis och i stall i Stockholmstrakten samt i en del affärer. Hoppas givetvis att den även hamnat på några veterinärkliniker men på många ställen är de snabba med att plocka ner lappar.
Jag hoppas att denna mardröm snart tar slut och att du får hem din lilla tjej!

Hej Blackie !

Skönt att allt är OK med dig och hundarna.
Var nog mest orolig för dig. Jag är absolut ingen kontrollant, men med tanke på allt man läser, nu senast ett stort antal Whippetar omhändertagna, där folk frågar sig, hur kunde det gå så långt ? Tycker jag att det är bäst att fråga en gång för mycket. I motsats till många tror jag inte att det i de flesta fall handlar om medveten grymhet mot djur, utan allt har nog sin upprinnelse i en tragedi. Folk som tappat fotfästet och överblicken handlar inte rationellt. Sorgen och saknaden efter en anhörig, människa eller djur, är tveklöst bland det svåraste vi har att leva med.
I ditt fall finns ju en gnutta hopp fortfarande och du har en "mission".
Men bränn inte ut dig. Det kan visa sig vara "mission inpossible".
Du och dina hundar måste må bra även om ni aldrig får veta vad som hände Emily...

Usch, jag lider med dig! Just ovissheten måste vara det allra värsta.
Vore jag du, skulle jag nu när snön försvunnit här i Skåne, ge mig ut omgående och leta i landsvägsdikena i trakten där hon försvann. Innan det börjar grönska och växa upp. Du har säkerligen en aning om vilka vägar hon och de andra hundarna korsade.
Jag vill inte krossa din sista gnutta hopp om att hitta henne vid liv, men om hon blivit påkörd så får du i alla fall en slags avslut och kan gå vidare, ifall du vet detta med säkerhet. En rejäl stjärnsmäll av en bil i hög fart kan vara en ögonblicklig och totalt smärtfri död för en hund.

Nu har jag antagligen blivit grundlurad, det var en som ringde förra fredagen och utgav sig för att vara reporter från evn av kvällstidningarna och ja, godtrogen som jag tydligen fortfarande är så sa jag alldeles förmycket. Den här mannen skulle höra av sig igen på måndagen och imorgon är det en ny måndag och ingen har ringt ännu. Blir jädrans förbannad på mig själv att man trots det som hänt fortfarande tror gott om folk och inte fattar att någon kan göra så här.

Jag hoppas bara att den andra som var här verkligen var från Lokaltidningen, det återstår ju att se nu.

Jag har tvärr haft strul med datan så jag har inte varit här på ett tag men har under tiden jobbat hårt medatt hitta den lilla och nej, tyvärr fortfarande inget resultat.

Några gulliga människor har hört av sig, men det har varit hennes brödrar båda gångerna hittills, hon har en bror i Gunnarstorp, en bror på Ven och matte har en gul Nissan Micra, en bror bor i Emmaboda och en syster bor utanför Hörby så mest troligt om ni ser någon där så är det dom men hör gärna av er en gång för mycket än en gång för lite om ni ser något. Något jag glömt att skriva ut är att om ni ser Emily så ring 112 så att polis kommer med en gång, blir man av med henne och inte vet vilket ex. hyreshus hon gick in i så ringer man 114 14 och tipsar istället, förutom att man gärna kan ringa mig så klart.

Jag är så oändligt tacksam för alla som änu hjälper mig att leta efter henne fortfarande och som även hjälper mig att sprida ut varningar till folk så att inte fler hundar försvinner. Jag har under denna tid oxå fått höra hur de försökt att fånga in hundar som varit ute och lekt på fälten trots att ägarna varit med, ännu vet jag inte ågon de lyckats med men ytterligare en sak att vara orolig för. Ska vi inte kunna låta våra hundar få springa lösa och leka?

En ägare hann ut precis i tid för att rädda sina 2 Collie från att bli stulna från sin trädgård så det händer på riktigt och det verkar escalera.

Snälla var rädda om er och era djur, spika igen hund/kattluckor, ta in hästarna på natten och när ni åker hemifrån, sätt larm på stall och överallt, fasen, lägg ut spikmattor på vägarna upp till era gårdar.

Blackice

Blackie get real!
Din hund är inte stulen, den är bortsprungen.

Och varför är den det ? Jo för att du inte har en ordentlig inhängnad.
Det duger inte med typ gamla läktpinnar och hönsnät, när man har uppfödning
av stora självständigt jagande vinthundar.

Betänk vilken oro undermånliga inhängnader kan skapa hos dina grannar, som förmodligen har mindre husdjur typ katter, illrar, höns och småhundar.
Det är bara att bita i det sura äpplet och börja bygga.

Trösten i det hela torde vara att skadan kunde minimeras till en förlorad hund,
eftersom ni återfann de tre andra.

Tycker de var ett ganska onödigt inlägg faktiskt :S
Hunden skulle mycket väl kunna vara stulen. Inplockad av någon som tyckte de var bra med en "gratis" hund.
Eller så är hon fortfarande på vift ute i skog & mark. Död eller levande.

Blackie, jag ger dig en stjärna i min bok för att du vägrar å ge upp. Jag hoppas innerligt att din hund kommer tillbaka till dig på ett eller annat vis.

*KL* Känns som att Maj-Britt har särskilt intresse bara i detta eftersom det bara tycks vara i denna tråden som hon/han svarar. Känns lite... udda.. att först komma med något påhopp, sedan be om ursäkt och säga att man var orolig för personen ifråga, och sedan komma med otrevligt inlägg igen. :confused:

Jag har så svårt att förstå folks behov av att vara otrevliga på nätet. Det fina här är ju att man bara kan vara tyst om man nu stör sig eller tycker något annat. I en diskussion är det klart man ska/kan diskutera, men det behövs väl knappast hållas vid liv en diskussion om hunden lever eller är död. Det är liksom inte så mycket att diskutera.. Matte och flera andra håller fortfarande ögonen öppna. Det är klart man inte vill ge upp hoppet. Det hade inte jag heller gjort om det var mina hjärtat som försvunnit. Och visst behöver man inte linda in saker i bomull, men man behöver heller inte vara otrevlig.

Maj-Britt, vi har ingen aning om vad som hänt. Om du nu känner Blackice tillräckligt för att veta hur hennes tomt ser ut kanske du ska prata med henne irl istället för att sitta anonym på ett forum och "gömma" dig. Om du inte känner henne så kanske du inte ska uttala dig om sådana saker. Personligen har jag ingen aning, därför säger jag inget om saken. Jag tycker bara att det är otrevligt och något man inte skriver på forum utan som man tar face to face med en annan person.

Och du vet detta från var? samma fråga gäller hur du vet hur min tomt ser ut, har du inget bättre för dig än at anonymt hoppa på folk så tycker jaag synd om dig. Vad vet du vad mina granna har eller inte har för husdjur. Tycker nog det är du som skall: get real i deta fall, behöver inte dina komentarer, man är inte elak för att bli "snäll" så man kan få va elak igen.

Glömde fråga dig Maj-britt, vilka TRE andra? Hoppas du kan läsa bättre i fortsättningen om du nu skall vara kvar här.

Tack ni andra, RubinNovak, ElektraDelight och Galathea, skönt att det ännu finns goa människor, annars hade man ju nog blivit lite mörkrädd när man läser sånt här eller folk ringer och flåsar eller ylar i luren.

Blackie get real!
Din hund är inte stulen, den är bortsprungen.

Och varför är den det ? Jo för att du inte har en ordentlig inhängnad.
Det duger inte med typ gamla läktpinnar och hönsnät, när man har uppfödning
av stora självständigt jagande vinthundar.

Betänk vilken oro undermånliga inhängnader kan skapa hos dina grannar, som förmodligen har mindre husdjur typ katter, illrar, höns och småhundar.
Det är bara att bita i det sura äpplet och börja bygga.

Trösten i det hela torde vara att skadan kunde minimeras till en förlorad hund,
eftersom ni återfann de tre andra.

Sånna här inlägg ska man bara ignorera. En person som retas sig på något/någon, men inte vågar stå för vad den tycker.
:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka