Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nizzeienglasburk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 336
  • Visningar Visningar 49 560
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

Rocky är inte hittad än, iaf inte enligt vad man kan läsa i bloggen som är skriven om hans försvinnande och sökandet efter honom :-(

*kl*

Hittade just en köpes annons på blocket som skulle vara perfa som lockbete men antar att så inte är fallet:

"Afghanhund köpes,helst tik. Färg spelar ingen roll.Pigg och glad. Gärna en tik runt 6-14 månader. Ej valp då jag pluggar och vill ha en lite mer "färdig" hund. Har flera års hund vana. Stamtavla är inte så viktigt då jag ska ha henne som sällskapshund till en av mina andra vovvar.
Tveka inte om du har vad jag söker.Helst i närheten av Blekinge."

Kanske man kunde maila denna person och meddela vad som hänt och be denne höra av sig om det dyker upp något som kan vara Emily?

Hon vet om Emily.

Häromdagen såg jag något i min kikare som kanske, kanske skulle kunna vara Emily men säker är jag inte. Allt jag såg var från frambenen och bakåt till halva svansen och jag kunde inte se från hasen och ner till fötterna för alla buskar som fanns där. Men när jag tittade på hennes bror i kikaren så såg det precis likadant ut med färg, storlek och pälslängd.

Tyvärr har jag inte sett hunden igen efter det, var den bara och hälsade på?

Har fortfarande inte lyckets få upp vare sig mamma eller storebror i vikt igen, de rasade ganska rejält redan första veckan efter Emily försvann, de äter men går inte upp till sin vikt, hemskt att se dom så varje dag.

Matte

Jag är inne & kikar varje dag. Går till & med å spanar här hemma i halland.. Stackars liten. Jag hoppas verkligen hon kommer hem.

Är det någon av er som bor mellan Sofiero och Farhult-Jonstorp-Vegeholm? Hoppas ni i så fall vill hålla lite xtra kolla där och om ni vet om det finns typ sommarstuge områden mellan dessa platser och i så fall var. Det är ju sådana platser som det inte finns människor på nu och kan alltså vara bra gömställen åt en hund som är ute.

Tacksam för alla ideer, tips och ögon som hålls öppna här.

Kram till er alla/Matte

*räcker upp en hand*
Kan inte komma på att det finns några sådana i de krokarna.
Har du fått tips därifrån?

Tacksam för alla ideer, tips och ögon som hålls öppna här.

Kram till er alla/Matte

PM:a om det dyker upp något tips kring Malmö så kan jag luska lite härnere. Är tyvärr inte bilburen men även i city finns det ju hundägare. Är det ovanligt med kombinationen guldfärgad och svartmaskig? För jag vet annars inte hur jag skulle kunna se vad som är en vid det här laget 9 månader gammal (?) afghan eftersom jag inte är så van vid yngre hundar.

Jag kör Ängelholm-Höganäs på väg 112 morgon och kväll måndag-fredag. Hunddagiset/pensionatet vid Farhult/Jonstorp vet om Emily, det sitter en efterlysning där. De är ute och går med hundarna nästan hela dagarna. Det finns ett hundcenter vid Strövelstorp, de vet också och där är det ofta folk som tränar och som går rastrundor.

har haft kontakt med familjen då vovven har funnits på vår sida, sån glädje detta mail skickade med sig det var så underbart att läsa :-)

Jag är jätteglad för lilla wippan och de andra som är hemma men efter att ha pratat med Saidas dotter så är jag helt förstörd nu.

Enligt henne har Emily blivit upplockad alldeles nyligen, idag eller igår och är nu i Danmark men inte för att stanna, hon skall åka vidare till troligtvis Frankrike.

Hon befinner sig nu i ett större mer tätbefolkat samhälle max 10 mil från där hon blev upp plockad och detta är fågelvägen. Hon kunde se att hon passerat vattnet och då bör hon vara i Helsingör, Hilleröd eller Köpenhamn, Nivå och Kökkendal är lite mindre men man kan inte utesluta dom hellre.

För er som har tipsat om sierskor och hundpratare, jodå, jag har varit i kontakt med flera stycken som skall vara väldigt bra och så några andra oxå.

Tyvärr känner jag inga människor där i Danmark för jag tror att de som har henne känner sig säkra och då får hon gå ut och kissa så har någon av er någon kompis så får ni gärna be dom om hjälp nu, kommer hon nedanför Danmark så kommer jag aldrig att hitta henne, det är ju ett litet land jämfört med de övriga i Europa och som hon sa, hon skall troligtvis till Frankrike redan imorgon eller om bara någon dag.

Matte

Tycker det men jag är urdålig på data tyvärr så är det någon som är duktig på att hitta det och forum så är jag enormt tacksam för den hjälpen

Pma mig en annons!
Pappas bästa tjejkompis är chef för en djuraffär i danmark (dock vet jag ej var)
Hon kan sätta upp en där.

Nej det kan man nog inte med vem det än är men det är ju inte hellre helt omöjligt att hon finns där.

Ett råd från mig efter alla de olika jag pratat med så är dt just att inte lita blint på dessa, även om folk säger att de är duktiga, jag har blivit skickad hit och dit hela tiden men faktum är att 3 av dom har haft vatten, en säger öppet vatten, en säger hamnbild och en säger tång/fisklukt som gemensam nämnare, man, omhändertagen. 2 har haft, lång stallbyggnad, och de har varit lite si och så med avståndet, från c:a 5 km. fast det var alldeles i början till nu sista veckorna max 35 km från Helsingborg till sist nu lite drygt 1 mil hemifrån fågelvägen, detta innan jag pratade med Saidas dotter idag, vet inte vad hon heter, Sol-britt tror jag.

Det märkliga är att hur de tror att jag skall se framför mig i verkligheten vad de sägeer sig se i huvudet, en enda av dom har varit här och varit med ute en gång, det lät så bra, så bra men sen har jag inte hört av honom mer hellre, han sa att det ser spansk ut ovanför stalldörren, jaha, hur ser det ut då???

En tyckte hon skulle ha 500 kronor av mig för att hon talade om för mig att min hund var skitförbannad på mig för att jag aldrig kunde säga nej till folk och att jag alltid skulle hjälpa andra, URSÄKTA????? var det inte min hund hon skulle "prata med"? Och jag förlorade en hel vecka på mitt sökande i skogen av en annan, nej, jag har haft lika bra känningar själv hela tiden som de andra men vi har ju faktiskt inte letat på de sista ställena, i alla fall inte jag, det har jag inte hunnit förrän nu så hon kan mycket väl vara i Danmark oxå.

Man blir bara mer och mer förvirrad för var gång man pratar med dom så jag personligen har inte varit hjälpt av det ännu.

Nu menar jag inte att vara kritisk...

Men du bor efter kusten! Om jag vore spåtant så skulle jag se det som ett ganska säkert kort att påstå att hunden finns vid/har passerat över/har sprungit längs osv vatten.
Otaliga åar rinner dessutom från inlandet och ut till havet = hunden har passerat över vatten!

Om någon dessutom plockat upp hunden någon av de senaste dagarna så borde vi prata om en rel. mager, tovig, "sliten" skugga av en hund dvs inget man kan köra över bron och snabbt sälja på andra sidan!!

Spåtanterna vill säkert väl, men...

/Swat

Nu menar jag inte att vara kritisk...

Men du bor efter kusten! Om jag vore spåtant så skulle jag se det som ett ganska säkert kort att påstå att hunden finns vid/har passerat över/har sprungit längs osv vatten.
Otaliga åar rinner dessutom från inlandet och ut till havet = hunden har passerat över vatten!

Om någon dessutom plockat upp hunden någon av de senaste dagarna så borde vi prata om en rel. mager, tovig, "sliten" skugga av en hund dvs inget man kan köra över bron och snabbt sälja på andra sidan!!

Spåtanterna vill säkert väl, men...

/Swat

håller med i allt du skriver. :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka