Wille

Trådstartare
Hur lång tid tar det att få svar på en arbetsförmågeutredning? Jag hade min sista gång i måndags.
 
Ca 3 veckor från att f-kassan fått resultat från läkaren.
Ok. Tror dock att läkaren skulle meddela mig först.

Känner ju att jag egentligen inte orkar jobba alls, eller max 25% men vågar ju inte be om mer sjukskrivning om fk tycker jag kan jobba 100% eller bara inte har samma åsikt som min läkare.
 
Ok. Tror dock att läkaren skulle meddela mig först.

Läkaren ringer och går igenom ja, men hur det bedöms är sedan helt upp till f-kassan och de tar ca noll hänsyn till läkarens bedömning. Ffa i de fall där inte nedsättningarna är svåra till mycket svåra.

Blir lite tokigt mär läkaren gör en bedömning och f-kassan en helt annan, så det där samtalet är inte helt av godo.
 
Läkaren ringer och går igenom ja, men hur det bedöms är sedan helt upp till f-kassan och de tar ca noll hänsyn till läkarens bedömning. Ffa i de fall där inte nedsättningarna är svåra till mycket svåra.

Blir lite tokigt mär läkaren gör en bedömning och f-kassan en helt annan, så det där samtalet är inte helt av godo.
Ok. Jag förstår.
 
Den som anordnar har många veckor på sig att rapportera till försäkringskassan.

Jag gjorde min sista del 24 April. Läkaren meddelade resultat en vecka senare.

Jag väntar fortfarande på försäkringskassans beslut... (Det kommer antagligen ungefär till midsommar)
 

Liknande trådar

  • Artikel
AFU
Dagbok I måndags och igår har jag varit på AFU. Först träffade jag en fysioterapeut. Jag fick svara på en del frågor och sen fick jag göra...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 172
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
398
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp