Ägar registrering stc?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 966
W

Warmia

Jag har ett varmblod som aldrig kommer starta inom travet utan bara användas som ridhäst.
Hon ska säljas nu, måste man fortsätta skicka in ägars byteslappen eller kan man avregistrera henne från registret???

Sv: Ägar registrering stc?

Ja papprena ska in så det blir rätt i passet. Avregga kan man inte mer än att sätta startförbud på hästen.

Sv: Ägar registrering stc?

STC registret är ju som vilket ras register som helst och också de som har utfärdat passet. Så hästen ska finns kvar där så länge den lever. När den dör så ska det också anmälas och passet dödas. Ägerbytet har t ex stor betydelse om hästen tas till en ATG klinik som ofta debiterar den registrerade ägaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 114
Senast: morgaine
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 707
Senast: nyttnick
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Senast: Honey07
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
828
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka