Ägarbyte KWPN

B

Blicken

Hej!
Har varit fodervärd åt en importerad KWPN TP häst. Nu ska det göras ett ägarbyte och jag försöka hitta vart papper på det ska skickas. Hästen är registrerad i KWPN och har pass därifrån. Så jag gissar att papperna ska skickas dit...

Någon som vet?

MVH
Lina

Sv: Ägarbyte KWPN

När vi har köpt/sålt importer med utländska pass så har vi helt enkelt skrivit ett köpekontrakt vid sidan av och bara lämnat över passet.Om hästen inte har papper vid sidan passet dvs ägarbevis-som är ett papper där den som har pappret i sin ägo är den som äger hästen.Vi har alltså aldrig skickat något pass någonstans utan skrivit egna papper vid sidan.Men det vore kul att veta hur man gör?

Kan lägga till lite...

Vi har ett köpekontrakt sen hon köptes från holland. Nu ska hon byta ägare och det kommer ju skrivas nytt köpekontrakt. Men ska det skickas något till KWPN om ny ägare?

Jag behövde inte skicka ägarbytes papper till KWPN, eftersom han är registerad i finland när han kom. Vi skickade bara KWPN passet och ägarbytes papper till Suomen Hippos och de va klart.
Och inte behövde skicka något till KWPN om ny ägare.

Men inte behöver du väll skicka till KWPN om hästen är registrerad i sverige när han kom? Vet inte hur de är i sverige.

Då kan jag slänga in en fråga här! Ska eventuellt byta ett sto registrerat i Holland med Holländskt pass,när vi köpte henne skrevs som tidigare sagt bara ett kontrakt vid sidan och fick passet i handen utan att skicka några papper till holland.Ska det finnas ett ägarbevis oxå som i såna fall har kommit bort på vägen? Räcker det egentligen med att bara ta över passet och skriva kontrakt?Jag vet att Tyska hästar har ett ägarbevispapper som tillhör hästen,men i detta fallet finns det ej något..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 866
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 981
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 056
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025