Ägarbyte via internet. Går det?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 269
L

Luxurios

Jag har en liten frågan. Det går ju att lösa licens via internet men går det att göra ägarbyte på hästlicensen via internet?

Sv: Ägarbyte via internet. Går det?

Det funkade utmärkt för mej! :) :idea:
Vid ägarbyte
Hästens tävlingslicens gäller även efter ett ägarbyte. Vid ägarbyte betalar du in 300 kr på på aktuellt plusgiro enligt ovan. På inbetalningskortet anger du licensnummer, hästens eller ponnyns namn och uppgifter på nuvarande ägare (inkl personnummer). Nytt plastkort kommer på posten. Du kan tävla med det gamla plastkortet tills du fått ditt nya.
Läs hur du gör här!:http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=91877

Det funkade utmärkt för mej! :) :idea:

Men det blir tight att få plats med licensnummer, hästnamn och ägarens uppgifter inkl personnummer på 50 tecken som är gränsen hos min internet-bank iaf. Eller kan man mejla dom uppgifterna till den mejladress som finns angiven?

//Alice - står i beredskap att göra ägarbytet på licensen

Hos de flesta internetbanker så får mottagaren kontohavarens namn och adress automatiskt, kolla om det gäller hos dig också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 422
Senast: Kajsalisa
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Krålus
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka