Ägglossningstest

12345

Trådstartare
Jag har köpt ägglossningstest-stickor från billiga tester.

Jag vet ungefär när jag ska ha ägglossning, började testa någon dag innan och då visade testet negativt. Sedan har det visat positivt i ca 4 dagar, nu idag (dag 4) var strecket liiiiite svagare än kontrollstrecket.

Kan man lita på de här testen? Varför visar det positivt i 3-4 dagar?

Sv: Ägglossningstest

Testet reagerar på hormonstegringen i urinet innan ägglossningen och dagarna man är mest fertil, alltså 3-4 dagar innan ägget släpps + timmarna ägget lever.

Jag har ocksa använt dom testerna

Testade
Morgon dag 1: ett svagt streck
Kväll dag 1: Lika starka streck

Morgon dag 2: Starktare streck
Kväll dag 2: Starkare streck

Morgon dag 3: Lika starka streck

Morgon dag 4: Svagt streck (dock lite starkare än morgon dag 1)

För mig gav de klockrent utslag. En del får svagare streck, då får man välja den dagen när strecket är som starkast. Man kanske måste testa någon månad för att hitta sin egen nivå.

Testade grav. positivt 8 dagar efter ägglosning med dessa billiga tester också.

*kl*

Ältester visar väl starkast 12-24 timmar innan ägget släpper? Kommer inte riktigt ihåg men jag har för mej att det är så det är.

ägglossning sker 24-48h efter posetivt ägglossningstest star det i instruktionen till "billiga tester"

Japp, stämmer bra. Var tvungen att leta reda på pappret ;) Så det är gott om tid att få till det efter att testet gett utslag ;)

Fler frågor...

Ska ha mens ca 27-29 januari, ägglossningstesten visar fortfarande positivt? Hur kommer det sig?

Ett svagt steck kan det vara hela tiden, hormonet finns mer eller mindre hela tiden i kroppen men ökar vid ägglossningen. Därför maste strecket vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket, är det det?

Annars kan det vara sa att du är gravid, ägglossningstestet känner ingen skillnad pa "gravidhormonet" och "ägglossningshormonet". Sa har du lika starka steck skulle jag köpa ett gravidtest och testa nu eller om ngr dagar.

Jag tycker att strecket är lika starkt...

Vid beräknad ÄL så var test-strecket nååågot starkare än kontrollstrecket. Sedan blev det svagare i några dagar för att nu vara lika starkt igen?

Kan inte se något på din länk...

Men, blev det svagare efter ÄL och sen starkt nu igen några dagar innan mens? hur många dagar var det svagare?

Jag har sen ÄL, dvs inte 14 dagar innan mens, utan ca 9-10 dagar innan mens. Jag fick jättestark streck dagen innan ÄL, sen försvann det och när jag testade med ÄL test fem dagar innan beräknad mens var det starkt igen och jag var gravid.

Ta ett gravtest så du är säker.

//Julia

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 604
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 692
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka