Aggressivt sto fölbrunst

Mickaa90

Trådstartare
Hej alla :)
Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat honom och haft sig! Idag såg jag att hon börjat brunsta (fölbrunst). Helt plötsligt idag var hon lätt aggressiv, irriterad och hugger efter honom emellanåt (främst när hon får mat), men han får komma till och dia! Hon har alltid varit ganska arg vid fodring och brunst redan innan fölet kom! Frågan är om någon har erfarenhet av detta och om det kanske lugnar sig igen? Blir lite orolig för mitt föl!
 
Hej alla :)
Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat honom och haft sig! Idag såg jag att hon börjat brunsta (fölbrunst). Helt plötsligt idag var hon lätt aggressiv, irriterad och hugger efter honom emellanåt (främst när hon får mat), men han får komma till och dia! Hon har alltid varit ganska arg vid fodring och brunst redan innan fölet kom! Frågan är om någon har erfarenhet av detta och om det kanske lugnar sig igen? Blir lite orolig för mitt föl!
Ha koll på stoet så hon inte skadar fölet. Är hon gynundersökt ordentligt med tanke på argheten funnits även tidigare vid brunst?
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 640
Senast: iNHALE
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 650
Senast: Dopy
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp