Åh, jag är så GLAD!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Tant Asta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 969
T

Tant Asta

Äntligen, äntligen fungerar det! Jag och min häst har haft problem hela vintern, allt ifrån att han tar bettet och sticker till att han stegrar, slänger sig runt och galopperar hem när vi är ute och rider. Även när vi red i paddocken var det problem, vi hade helt tappat förmågan att kommunicera med varandra som vi gjorde förr. Jag lät honom stå i tre veckor, pysslade bara med honom när jag var ute. Nu för en vecka sedan började jag sätta igång honom igen, och jag har fått en ny häst! Han gick helt underbart i dag, inte ens en antydan till bråk någon gång, travade lugnt (tidigare var det högsta växeln + huvudet i vädret som gällde) och lyssnade på alla mina hjälper. Åh, jag är så lycklig!

Jag tror nog att allt detta beror på att vi båda har fått en ny start. Jag var trött på allt som hade med hästen att göra, vet inte riktigt varför, han kännde nog på sig det och började tröttna han med. Men i stället för att inse att det gick utför, var jag så envis och skulle kämpa för att det skulle gå bra när vi red. Han var precis lika envis han, och ja vi hade en del bråk. Jag hade väl egentligen ingen baktanke när jag lät honom stå, jag var bara trött på allt. Inget gick som jag ville. Men nu förstår jag att han måste ha varit minst lika trött som jag var. Nu har jag bestämt mig för att vi bara ska ha kul ett tag och lära känna varandra på nytt innan vi tar tag i de problemen vi har kvar, själva finputsen liksom.

Det känns som om jag är kär, jag är så lycklig! Jag har fått tillbaka glädjen över att vara i stallet och rida, och han har fått tillbaka gimten i ögat. Och om en och en halv månad kommer tränaren hem igen från utlandssemestern, så då kan vi ta nya tag och börja arbeta med varandra, inte mot varandra som tidigare. Det känns som om jag har fått en uppenbarelse!

Kanske lite onödigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig, allt känns underbart nu :)

Sv: Åh, jag är så GLAD!

:) Grattis! Hoppas att de som nu är i samma sits som du var kan få lite hopp.

Så himla kul för dig! Har haft lite samma problem men inte så "illa". Men det löste sig för mig med när både hästen och jag fick vila lite.

Tror man behvöver det ibland :idea:

grattis tjejen.. Va skönt för dig :)

just nu har jag lite av dessa prblem som du:crazy: Fasst inte alla..,men mer än ibland får hon för sej att form är heeelt onödigt.., hon bara pinnar på ,sticker upp med huvet och viil inte lyssna....men vissa dagar (som i dag:) ) lyssnar hon och går i "halv" form.. Går mot ljusare dagar:angel:

Ja, det är så jobbigt när det känns som om inget fungerar... Man vill liksom gräva ner sig under ett täcke och inte komma upp på tusen år ungefär ;) Men det kommer gå bra ska du se! (Säger en som är onaturligt positiv för tillfället ;))

Till alla er andra: Ja, jag är så lycklig nu! Känns som om jag måste behålla den är positiva attityden, det kanske gör skillnad? Jag menar, vi hamnade lite i en ond cirkel där ett tag...Han visste att det inte skulle gå bra och jag visste att det skulle sluta med bråk, tårar och en känsla av totalt misslyckande. Dessa tankar hade jag med mig när vi skulle ut och rida, så det kanske inte var så konstigt att det inte gick bra? :angel: Om man tror att det ska gå piss, ja då går det väl för det mesta piss också. Så nu är det positiva tankar som gäller :)

Hej! Jag bara tänkte...........det kan inte vara så att hästen hade ont någonstans?Och att det blev bättre med vila?Hoppas verkligen inte det............men det är i alla fall en tanke som jag skulle tänka om det blev en sån förändring med bara vila.

Lycka till fortsättningsvis!

Kollade honom när han började vara istadig, tänkte också på att han kunde ha ont, men varken veterinär eller massör hittade någonting. Tänkte på sadeln också, men rider i en bomlös som sitter som om den vore gjort för honom :)

Vad bra och vilken klok TS.Lycka till och berätta hur det går!

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 724
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: Breen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II