Aigle konstläderstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 204
R

Real_Life

Jag sprang på ett par såna idag, och eftersom jag är i STORT behov av nåt att ha på fötterna när jag rider köpte jag dem (samtidigt som jag letar vidare efter nåt "ordentligare"). De reades ut (vad jag kan förstå) VÄLDIGT billigt. Hur mycket ungefär kostar de som nya?
Och hur ska man hålla dem så blanka och fina? :)

Sv: Aigle konstläderstövlar

Finns det ingen som har nån erfarenhet av såna?

Hej! Det bästa är ju att anv vinylglans i såfall. De är ju konstläder och tar inte stryk av samtliga glansprodukter.

Men de brukar ha en tillfredställande glans jämt bara de hålls rena..

tänk på att vinylen gör dem hala, så du bör vara försiktig att smörja på insida av vaden..

Å, Aigle, jag hade ett par såna och dem gillade jag jättemycket, men så växte jag ur dem... jag putsade upp dem med vanlig svart skokräm nån gång då och då när de började bli alltför matta.

Hittar två typer av Aigle ridstövlar..
nummer 1 start riding med grönt foder capris borde vara runt 500kr
Nummer 2 aigle Ecuyer med beigebrunt foder capris borde vara runt 700kr
Kan någon av dem stämma in??
mvh El

Ja, tack :)
Det måste vara start riding då.

Miagi skrev:
Hej! Det bästa är ju att anv vinylglans i såfall. De är ju konstläder och tar inte stryk av samtliga glansprodukter.

Men de brukar ha en tillfredställande glans jämt bara de hålls rena..

tänk på att vinylen gör dem hala, så du bör vara försiktig att smörja på insida av vaden..

kan tänka mig om man smörjer n en hel stövel med vinylglans , kan man snacka om att halka runt i sadeln och om man ska skänkla bara halkar bakåt , men skitiga lär dom knappt bli :)

hade också ett par konstläderstövlar jag vårdade ömt, när det egentligen bara behövts torka av efer var gång man varit i stallet ,

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 215
Senast: Reshästen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka