Aigle ridstövlar.

LinnK

Trådstartare
erfarenheter av dessa?

bra? dåliga? prisvärda?

Var kan man köpa dem?

Vad finns det i för modeller? skaftutföranden?
Färger?

Ungefärliga priser för olika modeller?

Gärna länktips eller så!

tack på förhand!

Sv: Aigle ridstövlar.

hade ett par för flera år sen som jag bara älskade...

ett tag verkade de vara borta från marknaden, men nu är de tillbaka igen tror jag...

Jag hadde ett par som tävlingsstövlar, svarta med mörk vinröd kant upptill. Mycket skön stövel och hållbar, bättre en en ren läderstövel (mina var konstläder):banana:

jag tycker nästan att de är snyggare än en del läderidstövlar.. :o

Om de är bra så spelar ju priset mindre roll, förusatt att man inte måste spara i åratal för att ha råd dvs.. :)

Nån som vet vad de finns i för färger nuförtiden?

Jag är väldigt svag för stövlar med färgade kanter så det var koj att höra att det var nån som hade haft det.

Men stövlar med färgade överdelar, kan man ha de vid "allroundridning" eller är de mest för hopp? dressyr?

Ja kan inget om de där med stövel etiketten,
jag har alltid haft ett par 15 år gammla Höga kusten stövlar (typ)
men nu har de börjat ge upp... :crazy:

Kommer inte ihåg vad dom kostade, men jag använde dom när jag var yngre. Tyckte dom var heelt okej. Det är ju gummi så dom håller ju inte lika bra som läder men det tar inte flera år (till skillnad från riktiga läderstövlar) att gå in dom heller.. :) Och sen kan man ju hoppa i hur mkt lera man vill utan att vara rädd att dom tar stryk. :D

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 205
Senast: sweep
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
133
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V