Air fryer?

Det ser misstänkt likt en varmluftugn.
Är det nån av er som har en som även har en varmluftsugn och kan uttala er

Jag har. Airfryern tar mycket kortare tid på sig om man ska jämföra dom på så vis och jag upplever att man får lite mer krispighet på tex pommesen i airfryern. Airfryern är det mindre yta i och det blir nog mer koncentrerat i den så att säga. Nackdelen är ju att mindre mat får plats men min tanke med airfryern var aldrig att åstakomma större middagar i den.
Men skillnad på slutresultatet blir det.
 
Gjorde chickennuggets idag och fotade. Gyllenbruna och frasiga utan en droppe olja :)

AQKAAAACKmZodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTUzNmUyOTk2MDZlZTRhNGQxOWNiYmQuanBn


Film på frasigheten :D
https://www.instagram.com/p/BdsJ6LxlTrn/
 
Skulle ni som har den säga att den funkar bättre än varmluftsugn? Eftersom ni liknade det med en.

Det låter så skönt att slippa oset som blir vid fritering. Men samtidigt så friterar jag oftast deg och då kanske den inte funkar?
 
Skulle ni som har den säga att den funkar bättre än varmluftsugn? Eftersom ni liknade det med en.

Det låter så skönt att slippa oset som blir vid fritering. Men samtidigt så friterar jag oftast deg och då kanske den inte funkar?
Jag skulle säga att den fungerar annorlunda mot en varmluftsugn. Saker som ska friteras blir mycket bättre i den än i ugnen, medan saker som ska vara i ugnen funkar bäst i ugnen. Tydligt, eller hur :-D Om du med "friterar med deg" menar typ frityrsmet så funkar det dock inte alls. Däremot har jag t ex kört polska piroger i den med mycket gott resultat.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Tydligt, eller hur :-D Om du med "friterar med deg" menar typ frityrsmet så funkar det dock inte alls. Däremot har jag t ex kört polska piroger i den med mycket gott resultat.

Jag hänger med på hur du menar :)

Fritera med deg var lite udda uttryckt kanske. Jag menar att jag friterar munkar, anisgrisar eller frukt/grönt/räkor med frityrsmet på.
 
Tror jag villhöver en jag med.. Så trött på olja och vi friterar bara pommes ändå. Så blir det som riktiga friterade pommes så är det ju bara fördelar att byta ut fritösen! :angel:

Som vanliga friterade blir det inte. Inte de jag ätit iaf...
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 814
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 346
Senast: hastflicka
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 793
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp