Åka bil på kvällen + sömn?

MsSleepalot

Trådstartare
Hur gör ni om ni åker bil senare kvällen med era små? Låter ni dom sova? Eller försöker ni hålla dom vakna? Hur blir natten, ni som låter barnen sova i bilen?

Sv: Åka bil på kvällen + sömn?

Vill han sova får han sova oavsett tid på dygnet. De har aldrig förstört nattsömnen.

Åker vi sent på kvällen så får han på sig pyamas och så blir det bums i säng när vi kommer hem. Oftast vaknar han inte, inte ens nu när han har blivit 2 år. Har flera gånger burit honom från bilen och in, tagit av alla kläder, bytt blöja och på med pyamas och ner i sängen!

Vi brukar alltid sätta ungen i bilen när han är trött om vi ska åka långt så han ska sova för att få en lugn bilfärd hem (lilleman tröttnar fort och kan skrika i timmar om han inte är nöjd, en bestämd lite herre :grin:). Om han fortfarande är trött när vi kommer hem så somnar han om ganska lätt, annars kan det ta lite tid, men oftast är det inga problem. Natten blir som vanligt ändå!

Vi gör som jerseyko.

samma här!
så när som på att vi är dåliga på att komma ihåg att ta med nattkläder och förbereda med. Men det brukar iof oftast inte vara några problem att byta på en sovande/halvsovande grabb.

Tjejen är lite värre :angel:

Jösses vilka snälla ungar alla har!

Är jag och hälsar på min familj tex och åker hem kl 17, han råkar somna 15min på hemvägen då är det kört! Tidigast kommer han i säg kl 22 då och han i vanliga fall lägger sig kl 19.30-20.
Det räcker liksom att han sover en liten lur efter kl 15 så blir det svårt att få honom att somna på kvällen:crazy:

Nån som har några tips på hur man kan göra?
Man vill ju gärna kunna åka bil men ändå slippa sitta uppe hela kvällen och försöka sova...

Vi har alltidg försökt tajma med när det ska sovas, antingen åka tidigare eller senare på dagen. Annars hade vi haft som ni har det.

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: Blyger
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 668
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 137
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka