Akademisk ridning och medryttare?

Sv: Akademisk ridning och medryttare?

*knapplån*

Nå rir ikke jeg "ren" AR, men rir ut i fra de klassiske prinsipper. Min medrytter er håndplukket, hun er min tidligere elev fra den tiden jeg jobbet som ridelærer så hun rir jo i tråd med hvordan jeg gjør ting. Er kjempeheldig sånn sett :) Min medrytter er et naturtalent som har en utrolig ridefølelse i kroppen. Slenger inn et skrytebilde fra dagens økt ;)
1002445.jpg

Tror ikke at jeg kunne hatt en medrytter som var veldig ulik meg og hva hesten var vant til (eks harde hender osv)

Sv: Akademisk ridning och medryttare?

Jag har 2 medryttare o det funkar kanon. Hästen som iofs rids allround o är en riktig allroundhäst tränas på träning av mig och de andra rider i skogen. Huvudsaken för mig är att de matchar i personlighet eftersom min häst är lite speciell och inte kan ha vilken människa som helst runt om sig om det skall funka.

Är så glad över mina medryttare eftersom jag annars är varannan-veckas småbarnsmamma skulle det bli svårt att hinna annars...:)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 542
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 427
Senast: Nota
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 111
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka