Akademisk ridning

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Cinnamie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 939
C

Cinnamie

HEJSAN. Jag har nu bestämt mig för att åka och titta på en nordis som är påbörjad akademisk ridning. Jag har en instruktör i våran ridklubb som undervisar i akademisk ridning. Det vore roligt att höra era åsikter och erfarenheter inom detta område? Eftersom det för mig är ganska nytt.

Ha det bra allihopa och lycka till med eran ridning.:bump:

Sv: Akademisk ridning

Det är nog bara att öppna vilken tråd som helst härinne för att få veta folks åsikter.:)

Själv är jag numera ganska besviken på min ridskoleutbildning, för där var det bara en ständig kamp mot hästarna. Jag är dessutom väldigt intresserad (åtminstone på senare år) av att veta varför jag ska göra på ett visst sätt, rida vissa övningar osv.

I den traditionella ridskoleridningen fick jag aldrig veta sådant, och hade jag frågat hade nog inte ridlärarna kunnat förklara det heller.
Tyvärr...:angel:

Sv: Akademisk ridning

Det är nog bara att öppna vilken tråd som helst härinne för att få veta folks åsikter.:)

Själv är jag numera ganska besviken på min ridskoleutbildning, för där var det bara en ständig kamp mot hästarna. Jag är dessutom väldigt intresserad (åtminstone på senare år) av att veta varför jag ska göra på ett visst sätt, rida vissa övningar osv.

I den traditionella ridskoleridningen fick jag aldrig veta sådant, och hade jag frågat hade nog inte ridlärarna kunnat förklara det heller.
Tyvärr...:angel:

Nej.. försök att få en vettig beskrivning om hur man ska rida en öppna och hur hästen ska gå och varför av en klassisk ridskole-instruktör. Man fattar ju ingenting, tror ibland inte att de ens vet själva...

Liknande trådar

R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 600
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 713
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 206
Senast: kma
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 934
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka