Åke Svanstedt åtalad

Sv: Åke Svanstedt åtalad

Jag hoppas inte på någonting men om det blir en fällande dom är det viktigt att den vilar på en oantastlig grund.
Samma gäller naturligtvis vid en friande dom, travet har inte råd med en massa frågetecken i den här frågan.
PL
 
Sv: Åke Svanstedt åtalad

Jag hoppas inte på någonting men om det blir en fällande dom är det viktigt att den vilar på en oantastlig grund.
Samma gäller naturligtvis vid en friande dom, travet har inte råd med en massa frågetecken i den här frågan.
PL

Jag grundar ju mitt hopp i min "insikt"..

Men håller helt med dig, oantastlig grund!
Men håller det för åtal är det ju ganska så mycket bevis antar jag.
 
Sv: Åke Svanstedt åtalad

Jag hoppas inte på någonting men om det blir en fällande dom är det viktigt att den vilar på en oantastlig grund.
Samma gäller naturligtvis vid en friande dom, travet har inte råd med en massa frågetecken i den här frågan.
PL

Nu rörde det sig ju om 9 vittnen och 2 medskyldiga (djurplågeri och medhjälp till djurplågeri) (som använde grispiskan/vad det nu heter) efter Åke sa det. Det var iaf vad de sa på Skaraborgsnyheterna idag.

Det var även något mer, som tydligen var värre än djurmisshandeln. Just ja, en av de medskyldiga (om jag fick det rätt nu) är även anmäld för att hotat ett vittne med att skicka Hells Angels på vittnet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man fångades på film när han red en liten ponny samtidigt som han upprepade gånger piskade ponnyn på kroppen men också på huvudet...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den hovslagare som upprepade gånger slog en häst med rasp och hammare åtalas för grovt djurplågeri alternativt djurplågeri eller brott...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu åtalas en travkusk för brott mot djurskyddslagen efter att ha piskat en häst under ett lopp på Bergsåker i september förra året .
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 561
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp