Aktivera bakdelen?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare lemonadsaft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 719
Sv: Aktivera bakdelen?

FlipTheFrog skrev:
Hur man gör öppna och sluta:
När man har kommit till det att man kan rida ett steg i t ex högersluta, ett steg i högeröppna, ett steg i högersluta, högeröppna etc så har man snart trampet där! Men det kräver att man har 'styrketränat' med skolorna en längre tid.

Du hade väldig fin förklaring på öppnorna och slutorna men jag måste fråga om det sista du skrev. Om vi börjar med hö bak - ett steg in under kroppen i hö öppna, vänster bak ett steg i under kroppen i hö sluta. Är det möjligt att "ställa" om så fort eller krävs förflyttningar med både hö och vä bak i öppnan innan hö bak börjar leda in i slutan? Gör du det i skritt eller trav?

Sv: Aktivera bakdelen?

Du kan träna piaff, passage, levad, capriole... det är mycket aktiverande för bakdelen :angel:

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 064
Senast: cili
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 647
Senast: Mirtai
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 388
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka