Bukefalos 28 år!

Aktivering?

M

midnight surprise

Jag är hemma och är sjuk idag och då är hunden med mig.. problemet är att han är såå utråkad då jag knappt har ork att gå upp för trappen så en promenad blir det inte.. jag orkar heller inte leka med honom men han ser så ynkligt lessen ut när han bara ligger på gräsmattan och sover..:(

En sån där aktiveringsboll ska jag köra lite med men finns det något annat jag kan göra som int e är jobbigt för mig..

Han ser så lessen ut så hjälp fort önskas!!:crazy:
 
Sv: Aktivering?

Är nog du som tycker han ser ynklig ut, han känner sig säkert inte sån ;)
Var glad att han ligger och sover och fixar att ha en tråkig dag :) Han kan ju vara ute ändå.
Är jag sjuk så är jag sjuk, det får mina hundar klara av.
Men ett ben kan du ju ge din voffsing.
 
Sv: Aktivering?

Du kan ju gömma godis i trädgården eller inomhus och låta hunden söka!! Det lär han gilla och tar bara 5 minuter för dej att lägga ut!!:)
 
Sv: Aktivering?

Ok, tack! ;) :)
jaa han är en berner sennen och väldigt lugn.. han är inte så mycket för motion ändå men jag får så dåligt samvete...:crazy:

och han är ute mest hela tiden, skulle gärna sova ute om han fick här i skogen där vi bor men risken är ju att han blir rädd och springer bort.. :crazy: ;)
 
Sv: Aktivering?

Du kan ju gömma godis i trädgården eller inomhus och låta hunden söka!! Det lär han gilla och tar bara 5 minuter för dej att lägga ut!!:)

hehe jaa det skulle man ju kunna göra men då får man ta på sig mycket kläder (det är kallt) för det kan ta en stund.. han är så hopplöst kass på att söka.. när man gömt klart och säger "leta" så tittar han omkring sig nosar precis vid sina tassar och sen tittar han upp på mig, "vart är det då matte, jag ser inte.." :mad: inte ens om han ser vart man gömmer det.. så man får gå och verkligen peka vart det är och en timme senare kanske han hittar det..:crazy:

men vi försöker träna och det är inte det att han inte kan leta(nosa) han vill bara inte.. för lat..;)

:)
 
Sv: Aktivering?

Jag brukar ta en näve godis/hundmat och bara slänga ut på gräsmattan. Då har de lite att göra en stund när de ska hitta dom bland allt gräs och få upp bitarna. Lätt och smitigt och tar två sekunder att slänga ut :)
 
Sv: Aktivering?

haha...:D okej, men om han är en liten lating är det nog ingen fara med en lite lugnare dag!! Krya på dej!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 286
Senast: Sandora
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 379
Senast: Migo
·
Småbarn En månad kvar till BF och jag börjar bli väldigt nervös över det här med nattning och sömn med en treåring och en bebis. Vi samsover...
2
Svar
35
· Visningar
3 160
Senast: Magnum
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 322
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp