Aktiverings/tuggsaker till hage/box

Sryoqwe

Trådstartare
Vad kan man lägga in som de vill tugga på? Min fyraåring tuggar nu på stolparna till sjukhagen (som den andra står i) och jag vill inte att han monterar ner den. Vad finns det för äckligt att kleta på stolparna?
 
Sly gillar min tvååring, tydligen gött att gnaga på kvistar. Han plockade även rent julgranen extremt effektivt och knäckte den i två delar.
 
Min brukar uppskatta lite grövre sly, inte bara kvistarna utan lite ordentligare småträd att gnaga på. Brukar plocka småbjörkar när de röjer under kraftledningarna här till exempel.
 
Min häst gillar också sly. Jag är jättenojig för sårskador så hon får grövre stammar (där jag sågar bort alla pinnar som sticker ut) och sen får hon även de mjuka små goda kvistarna där knopparna finns.
 
Har också en boll i boxen som hon gillar. Typ jollyball fast annat märke. Det första hon gjorde var att pilla bort ”ventilproppen” så nu är det punka på bollen, men den är tydligen lika rolig ändå. Hon brukar stampa på den, vifta runt och kasta med den😅
 

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 002
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp