Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Usch vad tungt. :( Ledsen att jag inte hann hjälpa dig i tid.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Usch så tråkigt :( Jag vet precis hur det känns, men tappa inte hoppet, ibland går naturen sina egna vägar och man måste tro på att det finns nån mening med det. Hoppas verkligen att mamma katt kryar på sig, tänker på er!
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Ni har hjälpt mig otroligt mkt genom erfarenhet och genom att stötta!
Tack allihopa..

Mamma katt hade liite bättre värden idag, har fått antibiotika sedan igår.
Men hon är fortfarande dålig och dom ska ultraljuda henne i eftermiddag.
Håll tummarna för att allt ser normalt ut.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Beklagar sorgen. :(
Vilka fina namn de hade fått också, håller tummarna för att mamman klarar sig iaf.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Jag beklagar verkligen, detta är något som ingen borde behöva uthärda. :cry: Så otroligt jobbigt när du kämpat så för att hålla dem vid liv. Håller tummarna för att mammakatt frisknar till snabbt!

/Erica
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Nämen vad hemskt :cry:
Min och Yogas första kull bestod av en enda unge som var död när den kom ut. En stor svartvit flicka.

Hoppas Ofelia kryar på sig snart och att du har bättre tur med nästa kull.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Har pratat med veterinären och det var infektion i livmodern på Ofelia, så nu får hon antibiotika och hon har börjat äta igen!
Ska hämta henne imorgon!

Antagligen var det väl därför ungarna föddes för tidigt och dom hade säkert infektion dom också

Vad tror ni om att para en sådan hona igen?(När hon är frisk såklart).

Hur kan man veta om katten bär på en infektion?Hon hade ju ingen feber..
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Jag beklagar, oerhört tråkigt! Håller nu tummarna för mamma katt.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Har pratat med veterinären och det var infektion i livmodern på Ofelia, så nu får hon antibiotika och hon har börjat äta igen!
Ska hämta henne imorgon!

Antagligen var det väl därför ungarna föddes för tidigt och dom hade säkert infektion dom också

Vad tror ni om att para en sådan hona igen?(När hon är frisk såklart).

Hur kan man veta om katten bär på en infektion?Hon hade ju ingen feber..

Jag skulle testa para om igen. 1 gång är ingen gång liksom. Troligen kan du para om om några månader, eftersom hon inte diade så har hon ju hullet och krafterna kvar. Men självklart ska hon bli frisk först.
Jag pratade med veterinären efter Yogas "kull" och det skulle ta drygt 1 månad för livmodern att dra ihop sig (nu hade hon bara 1 iofs) och sen var det fritt fram.
 
Sv: Akut hjÄlp, nyfÖdda kattungar!

Har pratat med veterinären och det var infektion i livmodern på Ofelia, så nu får hon antibiotika och hon har börjat äta igen!
Ska hämta henne imorgon!

Antagligen var det väl därför ungarna föddes för tidigt och dom hade säkert infektion dom också

Vad tror ni om att para en sådan hona igen?(När hon är frisk såklart).

Hur kan man veta om katten bär på en infektion?Hon hade ju ingen feber..

Eftersom det infektionen kan ha utlöst hela händelseförloppet skulle jag prova igen. Vänta dock inte för länge med omparning.

Ser man inga tecken på sjukdom hos honan är det nästan omöjligt att veta om hon har en låggradig infektion pågående i livmodern eller inte, tyvärr.
 

Liknande trådar

Katthälsa HJÄLP! Vad kan jag AKUTMATA till kattungar som är ca 2 veckor gamla? Gårdens ena katt har fått ungar ute och vi hittade dom först nu...
Svar
5
· Visningar
5 350
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hej ! Jag och en kompis hittade 4 kattungar i fredags vars mamma är död. Vi tog hand om dessa och dom hamnade hemma hos mig eftersom min...
2
Svar
27
· Visningar
4 561
Senast: KrullTroll
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 863
Senast: Lickety
·
B
Övr. Katt Hej! Har nog aldrig skrivit här förut men nu har jag funderingar på hur man gör när man tagit han om en mamma hennes 4 ungar (5v) och...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp