Akut hjälp nu!!!!!

Denver

Trådstartare
Min moster har tagit över en 2 årig rottweiler hane.. vilket hon inte vet et smack om.. förutom att hunden har på 3 mån vart på 3 olika ställen :devil:

Han är chip märkt.. men vart kan man hitta detta nånstans.. kan man söka på nån sida?? Han är inte reggad hos skk men använd som avelshane..:eek:

Dom vi har pratat med säger en massa strunt o bara blir sura... hur ska vi kunna hitta någo om denna hund??? vart han kommer ifrån början mm....

hjälp oss!!!!!!!!!!

tack på förhand // Jessica

Sv: Akut hjälp nu!!!!!

I den länken ni fick ovan kan man söka på oregistrerade hundar och blandraser till skillnad från sidan med stamboksregistrerade hundar som heter http://kennet.skk.se/hunddata/
Är hunden inte med i det Ägarregister som förs av SKK får du kontakta Jordbruksverket och se om hunden finns med i det registret som alla hundar måste vara registrerade i.Är den inte med där ska du snarast anmäla den dit http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...undregister.4.7502f61001ea08a0c7fff49707.html

Har du chipnumret? Det namn du vet på hunden är kanske inte samma som han är reggad under....

Den är alltså använd i blandrasavel :crazy:

Om hunden inte har en stamtavla, eller hittas åt på hunddata med hjälp av chipnumret, så är den en oregistrerad rottis som kanske inte ens är renrasig och då är det i princip en omöjlighet att hitta uppfödare/tidigare ägare, för jag tvivlar starkt på att dessa skickat in reganmälan till Sjv..

allt de du skrev.. visste ja redan.. men nånstans tycker man att de borde gjorts en anmälan... han är ju chipmärkt iallafall...

Att han är chipmärkt är knappast någon garanti för att hans ägare skickat in en registreringsanmälan till sjv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 781
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola... 2
Svar
24
· Visningar
6 079
Senast: nilie
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 158
Senast: scizofren
·
Y
Hundhälsa För att göra en lång histori kort:Min bekant jobbade som extrainsatt väktare på en soc.kontor.En kvinna kommer in som blivit vräkt.Med...
Svar
17
· Visningar
2 413
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka