Akut! Någon som vet?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare annapanna91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 908
A

annapanna91

Är det någon som vet om man har reservationer för hälta på en häst, omhästen får en skada på benet (troligtvis en sena av) täcker försäkringen ändå? Vi har Agria.
/ Matilda

Sv: Akut! Någon som vet?

Om du har en reservation i försäkringen ex för höger bak, så täcker inte försäkringen det bak benet, men övriga ben.

Om du har en reservation i försäkringen ex för höger bak, så täcker inte försäkringen det bak benet, men övriga ben.

Men på försäkringspappret står de "reservationer för hältor" och hon har vart halt på alla 4 innan försäkringen täcktes. Så hur ska jag förstå? :crazy:

Då skulle jag tolka det som hältor på alla fyra benen täcks ej av försäkringen.
Men är senan Av?? Då är det ju en akut skada. Ring och kolla med agria.
har veterinären inte kollat om senan är av??

Då skulle jag tolka det som hältor på alla fyra benen täcks ej av försäkringen.
Men är senan Av?? Då är det ju en akut skada. Ring och kolla med agria.
har veterinären inte kollat om senan är av??

Alltså jag hittade hästen blockhalt i hagen tidigare idag,vi kollade benet och det var jätte svullet hela smalbenet nästan ända ner på hoven,men inga som helst spår efter något sår. så självklart ringde vi ut Vet. Hon sa att svullnaden varså stor att man inte kunde bedömma om senan varav eller om den barahade skadats. så att vi skulle ställa in henne och kolla henne i morgon, varde lika illa eller veärre så skulle vi åka akut till klinik. Men vill ju inte åka om det är reservationer på alla fyra benen. Då är det bättre för både hästen och oss om hon får avsluta sitt liv pga av den här skadan och massa gamla skador. (hästen är bara sällskapshäst).

fast om du åker in till klinik och gör ett Ul på benet så kommer du iaf inte att komma upp i självrisken. Så det kan du göra för att se hur illa det är. Sen kan det vara en skada som kan läka ut med enklare vård.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 857
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 314
Senast: Murray
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
537
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka