Akut sadelhjÄlp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sofia-J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 594
S

Sofia-J

Hejsan! Jag ska nu sälja en gammal sadel som jag fick med min ponnyn (dom förra ägarna hade den..) Men den passar inte riktigt mig, och jag har ingen aning om vilken storlek (i tum & bomvidd) Men det är en stübben allround sadel, ponny rex. Min ponny är iaf en mindre c-ponny ganska så tunn.. (han är 135cm) N¨ån som har ngn aning om storleken? :crazy: eller hur mäter man? Jätte tacksam för svar! :bow:

Sv: Akut sadelhjÄlp!

Enligt Stübbens svenska hemsida finns Rex allround i följande storlekar (lite andra data följer också med). På den lilla kåpan som sitter över stropparna brukar storleken på bom och sits stå.

---
Rex -allround
· Ponnysadel
· Allround mot hopp
· Djup sits
· Färg: svart, havanna, ebony
· Storlek: 15"- 16"
· Bomvidd: 31 - 33,5 cm

Liknande trådar

Utrustning Jag funderar på att köpa en Chezz iberico... Men jag har en del stora frågetecken..:confused: I alla fall jag sätter upp en lista och...
Svar
11
· Visningar
3 965
Senast: Totola
·
Utrustning En vän ska köpa B-ponny till sin flicka, och vill gärna ha vettiga sadlar till ponnyn så att flickan kan rida ordentligt. Dressyr och...
Svar
6
· Visningar
5 399
Senast: Rie
·
Utrustning En dum fråga kanske, men hur sjutton mäter man storlek på sadeln? Ska ha en sadel som ska vara till en c-ponny och tjejen som ska rida...
Svar
6
· Visningar
2 726
Senast: Lavinia
·
M
Utrustning jag söker efter en bomsadel till min häst. han är en kallblodstravare, ganska så smäcker o med kort rygg, har 125 i täckes storlek. han...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka