Bukefalos 28 år!

Akuttips önskas - vita ridbyxor på CR?

Aquakatt

Trådstartare
Hej alla!
Jag ska åka på min livs första dressyrtävng i morgon - en dressyr clear round som anordnas i ett lite större privat stall.
Har tidigare endast varit på CR'er i hoppning, och har således inga vita ridbyxor! Tänkte att eftersom att det är CR så kan jag säkert rida i mina marinblå.

Efter att ha diskuterat lite med en i stallet som tävlar ponny dressyr så är det dock osäkert om jag får det?
Så snälla buke, vet ni om man får rida dressyr CR med marinblå ridbyxor? Och svarta hanskar? Ska hästen vara knoppad?

Som ni säkert förstår så blev det lite lätt panik, ska jag köpa vita ridbyxor så måste det göras idag. Därför vore jag väldigt tacksam om någon har möjlighet att svaracså snart som möjligt:)

Tack på förhand!
 
Sv: Akuttips önskas - vita ridbyxor på CR?

Du behöver inte ha vita ridbyxor ens på "riktig" tävling, så kör du på dina marinblå!
 
Sv: Akuttips önskas - vita ridbyxor på CR?

Så snälla buke, vet ni om man får rida dressyr CR med marinblå ridbyxor? Och svarta hanskar? Ska hästen vara knoppad?

Ja du får ha marinblåa ridbyxor i vilken klass du vill i sverige. Finns inga färgkrav på ridbyxor i TR.
Svarta handskar får du ha men man bör ha vita men åter igen finns inget krav på färg.
Knoppar är valfritt.
 
Sv: Akuttips önskas - vita ridbyxor på CR?

Själv föredrar jag mörkare handskar alla gånger, onödigt att dra uppmärksamhet mer till händerna än vad det redan är, haha ^^
Nej, men tycker definitivt att det är snyggare med mörka. Har bruna till min bruna kavaj och grå/svarta till den grå och den svarta kavajen.

Jättekul att det här vita-ridbyx-fenomenet fortfarande lever kvar förresten! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Mabuse
·
Hoppning Jag har en dotter på 12 år som börjar bli lite intresserad av att ge sig ut att börja tävla "på riktigt". Eller inte lite, väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Mimsan_
·
Hästmänniskan Nu vet jag ej om det här är rätt tråd att lägga detta, men verkade vara den mest passande! Jag går på ett ridgymnasium där jag tar hand...
Svar
4
· Visningar
1 833
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp