Akvarietråden V

Åh så vackra! Tyckte verkligen om juwelakvariet!
Tack :) . Ja, vårt Juwelakvarium har vi nu haft igång sedan 2007. Gillar det supermycket och den välvda framsidan gör det så snyggt.

Malawiakvariet har vi övertagit från en kompis för dryg en månad sedan. Det är vårt första ciklidakvarium så det är lite spännande.

/Lizzie

Nu är jag på väg hem med min nya kampfisk, och så var det visst en ancistrus i akvariet också. Eller ja. Akvarium och akvarium... en skål, inte ens halvfull och med stinkande vatten som har någon slags fet, konstig hinna överallt. Jätteäckligt och misskött något så extremt :(

Fiskarna ser dock ut att må bra. En kamphane och ancistrus till mig, en kamphane och guppys till min vän, ett 20L-kar och en glasskål till mig. Lite tillbehör till akvariet också.

Men titta så fin han är :heart:
1000083301.webp

Nu är jag på väg hem med min nya kampfisk, och så var det visst en ancistrus i akvariet också. Eller ja. Akvarium och akvarium... en skål, inte ens halvfull och med stinkande vatten som har någon slags fet, konstig hinna överallt. Jätteäckligt och misskött något så extremt :(

Fiskarna ser dock ut att må bra. En kamphane och ancistrus till mig, en kamphane och guppys till min vän, ett 20L-kar och en glasskål till mig. Lite tillbehör till akvariet också.

Men titta så fin han är :heart:
Visa bifogad fil 166691
Är det där ”akvariet”?

Jag har bytt akvarium för mina fiskar. Neontetrorna och pandapansarmalarna går nu i 240 och guppys och mollys i 180. Borde nu kunna ha några tetror till, ska fundera lite.
Blev också en helrenovering av 180 så det är lite glest med växter där för tillfället.

Min ensamma palett-hane är kvar i 240, har försökt skänka bort honom men inget napp. Var tänkt han också skulle över till 180 men jag fick inte tag på honom och efter att ha lagt mycket tid på att jaga pansarmalarna gav jag upp ganska snabbt. Utan hona och yngel är han ju snäll och inget hot mot pansarmalarna Ska göra ett nytt försök att skänka bort honom. Om det inte går får han byta akvarium senare.

Är det där ”akvariet”?
Jag skrev lite konstigt i mitt inlägg ser jag nu. Det var ett akvarium på 20L, en sån där vanlig kub, och en skål på okänt antal liter. Båda i samma bedrövliga skick. Och den rosa kampfisken bodde alltså permanent i skålen, med knappt vatten nog att röra sig ordentligt...

Ibland är livet bra märkligt ändå.

Tidigare i år så såg jag en fantastiskt fin kampfisk i en butik nära mig. Jag skrev nog om det här då också. Han var lite dyr dock. Hade jag fått honom billigare så hade jag köpt honom, men det var kört. Varken jag eller några vänner lyckades pruta. Jag har hela tiden ångrat lite att jag inte köpte den fisken.
Det här har jag lagt upp på instagram:
kamplila.webp

Och well... Det är den fisken jag hämtat ikväll. Säljaren bekräftade precis att fisken är köpt i den butiken, så det är samma. Det var nog meningen att han skulle komma till mig ändå på något märkligt vis. Det var inte förrän jag tittade på den "gamla" bilden nu här hemma som jag insåg hur likt det var fisken som nu simmar i mitt akvarium.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 223
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka