Albion K2 hoppsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Febbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 327
F

Febbe

Någon som har en sån? Vadtycker ni om den i så fall. Det är mycket större anläggningsyta framtill på sadeln jämfört med andra sadlar, passar det bättre eller sämre på hästen.

Sv: Albion K2 hoppsadel

Jag har en sådan. Tycker att den är grymt skön att rida i :banana: Det där med anläggningsytan har jag inte ens tänkt på :o Så jag vet inte om det är till det sämre eller till det bättre.... Det är en sadel som passar min häst med hög, lång manke och lite rakare rygg.

Sv: Albion K2 hoppsadel

Jodå jag har också en sån, passar utmärkt till mitt fullblod som har hög manke och relativt rak rygg, och jag trivs jättebra med den :love:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 665
Senast: morgaine
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: Barret
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025