Albion vs. Isabell werth

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 685
S

Sellan

provat en albion High Head (?) tycker den är bra och bred i midjan men inte riktigt perfekt... vad tycker ni om Isabell? är de breda i midjan/djupt säte osv?
vilka prisklasser är de i osv..?

Sv: Albion vs. Isabell werth

Hej!
Jag tycker mycket om min Isabell Werth (Bates), jag hade turen att hitta en "begagnad" (sutten i ca 2ggr) för 10.000 enbart för att det fanns en liten defekt i framvalvet på sadeln som sadelmakaren fixade till billigt på ett litet kick! Den är jättebekväm att rida i, det har jag hört att många tycker, väldigt lätt att "rida in" och den formar sig bra. En stor fördel är ju att det går att byta bom i den (järnet som sitter vid framvalvet alltså). Jag skulle inte säga att sätet är särskilt djupt, men det beror ju på vad man jämför med och är van vid.
Nypris tror jag ligger runt 18.000, dom gjorde det då jag köpte min iaf.
Det bästa är väl om du kan hitta någon som kan låna ut en sådan till deig så du kan testa själv...

Sen blev jag rekomenderad av sadelmakaren att INTE köpa den med luftkuddar, utan satsa på en med traditionell ullstoppning.

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: poetin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 030
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?