Albion ?????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 384
Sv: Albion ?????

Jasså??? Men nu blir jag så fundersam...varför säger ALLA så olika...
Ja i alla fall.... så behöver jag en sadel ....som jag kan ha under tiden...

Din häst ser så maffig ut på de nya bilderna, kände knappt igen han ;) Sååååå fin han är!

Alla säger nog så olika för att vi inte har sett hästen. Du bor ju så långt ifrån...

Köp/prova en K2 (17-17,5" MW som är begagnad går nog bra, eller en W om du har en pad under) och prova i ett par veckor. Jag tycker inte att du ska beställa en FB innan du är säker på att du inte vill ha en Albion. Du kanske vill ha Albion istället, och det finns det flera W ute både begagnat och nya.

Joooo visst e´han , men ack så jobbig ibland...Nej han är snäll men med mycket egen vilja....Selectan ser så fin ut.... att jag vill köpa direkt...skickade bilder till din mail...tror den är rak och tillräckligt vid ....Fattar inte att denna är 9 år gammal .

jag undrar hur comforten är?
har sett en på bild men det var inte rakt från sidan, så det var svårt att se hur pass rak den var.. DK? :D

det går väl inte ändra bommen på albion sadlar va? finns en albion flatbak på tr*dera 16,5 och normal bom. ligger på 475 spänn nu, inga pengar ju men den lär ju va för smal för min häst iaf hur jäkla bilig den än är

jjeg skrev:
Funderar lite kring dom olika modellerna.....Letar på begagnat marknaden och hittar lite olika modeller som inte finns på deras hemsida.....Förutom dom dressyrmodellerna på hemsidan så hittar jag...bla..
Albion Style
Style Ultra
Selecta
Comfort
Är detta gamla modeller som inte tillverkas längre eller är det så att dom bytt namn...Vet någon...? Passar alla modeller rakare rygg....eller hur är det med dessa äldre modeller...

Jag har en Albion Legend Comfort (flatback äldre modellen) och den är helt gudomligt underbar både för ryttare o häst! :bow: :love:

Min syster hade en Albion Legend (flatback nyare modell) och var nöjd med den också, såldes enbart pga för vid bomvidd till hästen. :crazy:

Hon har en Albion dressyrsadel nu, vet dock inte vilken men jag tror det är Style... Den är iaf jättebra säger hon. :)

Alla dessa tre är ganska raka, men har även legat bra på hästar med lite mer svängda ryggar också. De har väldigt mjuk stoppning som format sig fint efter den häst som använde den. :banana:
Jättefint läder, bra kvalitet genomgående. :bump:

Vet inte om de inte nytillverkas dock. :crazy:

fjordinghanna skrev:
det går väl inte ändra bommen på albion sadlar va? finns en albion flatbak på tr*dera 16,5 och normal bom. ligger på 475 spänn nu, inga pengar ju men den lär ju va för smal för min häst iaf hur jäkla bilig den än är

nope det går inte ändra bommen på dessa sadlar. Sorry :crazy:

Nej, man kan inte ändra bommen på Albion.
Och är den så billig är bommen nog i tusen bitar och ligger i en hög bredvid sadeln..... Skulle aldrig köpa en så billig sadel, då är ju något fel.

Har då köpt en sadel....Det blev en Albion Style MW i hyfsat skick....tror den ska fungera bra både för mig och hästen tills min nya Frank Baines kommer..Den är något för smal i sätet för mina sittben...... fick jag lägga en pad på sätet för att jag ska kunna rida i den utan smärta...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en liten ponny på under 1 meter, en smäcker modell. Har henne nu i en hage tillsammans med en annan liten ponny men ägaren...
Svar
11
· Visningar
2 934
Senast: Egonson_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 747
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 882
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka