Ålder för att tävla stor häst?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Janiche
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 7 837
J

Janiche

Hej!
Tänkte fråga om det finns någon min. ålder för att få tävla stor häst?Logiskt sett så borde det inte spela någon roll men någon som vet? Har en dotter på 10 år som rider både ponny och stor häst och ska snart få börja tävla. Måste hon tävla ponny?:confused:

Sv: Ålder för att tävla stor häst?

Nej det finns det inte! Det finns bara max ålder för å tävla ponny. Men är inte en 10-åring lite liten för att rida storhäst ändå?

Jag tror inte de finns nån min. ålder för att rida storhäst. Bara det ser proportionerligt ut.. Själv började jag tävla min systers storhäst när jag var 14 år, jag var ganska liten och hästen var över 170 men det gick hur bra som helst.

Jag tror inte de finns nån min. ålder för att rida storhäst. Bara det ser proportionerligt ut.. Själv började jag tävla min systers storhäst när jag var 14 år, jag var ganska liten och hästen var över 170 men det gick hur bra som helst.

Behöver inte ens se porportionerligt ut. Storhäst får du rida när du vill oavsett ålder eller längt. Bara att köra på:p

Det tro jag inte, grannen hemma fyller 16 i höst och han började tävla sin storhäst i somras dvs när han var 14 och då red han även nationellt :)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 478
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025