Ålder på sadel?

Dannie

Trådstartare
Hej!

Har köpt en kieffersadel på auktion, den är i mycket gott skick, men de som auktionen vet ju naturligtvis inte ålder på den. Går det på något vis att spåra med hjälp av serienumret på sadeln?

Tacksam för svar!

Nina

Sv: Ålder på sadel?

Ja det tror jag går men hur vet jag inte.

Är sadeln fräsch så kommer den någ hålla många år till om det är det du är orolig för. Älsta sadeln jag ridit i var 103 år (visserligen manskapssadel men iaf :p), har ridit i en engelsk sadel från 70-80tal också..

Sv: Ålder på sadel?

Hej! Själv är jag inte orolig, den är otroligt fräsch, men har ingen häst som den passar just nu. Köpte den på vinst och förlust, den är så snygg och jag fick den på ett bra bud. Ska jag sälja den vidare så är det ju bra att ha koll på åldern. Men tänkte ta den till en sadelmakare, de har kanske koll på hur man tar reda på det, plus att det känns skönt att gå igenom den innan en eventuell försäljning!

Nina

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 130
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka