Det är mycket möjligt, vad roligt om det vore så! Nu måste jag fråga dem om det här 😆 Det har aldrig talats om dansband här hemma så jag är lite tveksam. Musikscenen för punk, progg och rock var stor här i Sweden Rock-länet 😉 och det är vad som diskuterats gram och tillbaka genom åren. Nostalgin över musiklivet här på 80-talet har kommit upp mer än en gång sas.
På festplatserna var ju också Gyllene Tider, Jerry Williams, Smokie, Europe, E-type, The Boppers. Allt som drog folk gick en ju på. Punkarna däremot hade ju en egen scen. Men rockare och dansbandsfolket var ju på samma ställen. Den som bokade Di Leva till midsommar i parken i Hjo kanske inte gjorde sitt smartaste drag just. Bara raggare i byn.
 
Jag tycker 40 och 50-talisterna är väldigt up to date. De nyttjar sociala medier, hänger med i världsutvecklingen, har rikt socialt liv, ofta lika moderna hem som en själv mm.

Jag växte upp med kalasbyxor, sockiplast, orange heltäckningsmatta och föräldrar som rökte under köksfläkten. Inget av det finns kvar i mitt liv ;)
Min mamma (född 1950) har alltid varit betydligt coolare än mig (född 1985) 😅. Hon hade svart kajal, tajta jeans, växte upp på söder och gick på Beatles-konserter som ung! Det var min mamma som lärde mig hur man laddade ner musik från Napster, liksom! Jag respekterar starkt hur den generationen har lyckats med att både vara coola och göra uppror, samtidigt som de kunnat följa med i utvecklingen (t.ex. på IT-fronten) som har haft en galen hastighet! Dock tror jag att det kan vara utmanande för dem att plötsligt börja känna sig ”gamla” när kroppen inte riktigt hänger med som förr längre 🥰.
 
Hur känner man ålder? Vad är ålder egentligen? Förutom fysiskt då. För mig ärålder mer visdom, mer insikt och mognad. Jag önskar OFTA att jag haft mitt Jag (den jag är idag) när jag var 20. Det är så erbarmeligt att man ska behöva leva nästan livet ut innan man är den man borde varit då.....
 
Jag tror att ”åldersutseendet” har ändrats över tid, när jag tittar på gamla kort så ser mormor ut som mormor när hon är 42, håret i mormorsfrisyr, vadlång kjol och blus. Mamma likaså med lite damigare mode. Dom skulle aldrig gå klädda i det jag som 42åring (och många fler) går klädda i nu.
Modet och stilen ändras och det är nog det som gör att man tros vara yngre än man är? 40 är det nya 30 osv.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 384
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 717
Senast: jemeni
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp