åldersgräns för att tävla med stor häst

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Uncas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 051
U

Uncas

Jag skall tillsammans md min dotter (12 år)köpa ett halvblod ca 160-165 mkh. Eftersom min dotter redan är 1,70 lång och jag själv är 1,80 kan vi ju ej köpa en D-ponny tex. Jag undrar dock om det finns nedre åldersgräns för min dotter att tävla i hoppning med denna häst?

Sv: åldersgräns för att tävla med stor häst

Finns ingen nedre åldersgräns på "vanliga" tävlingar. Det åldersgränser som finns gäller mästerskap och jag tror inte ni börjar med typ SM va? ;)

Det finns ingen nedre åldersgräns för tävlingar, precis som föregående talare redan har sagt..

Jag gick också över till stor häst när jag var 12 år !
Och nej det finns ingen "nedre" åldersgräns (kan dock finnas på elittävlingar!)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 338
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 536
Senast: Cattis_E
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 564
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 820
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka