Äldre i avd B

Sv: Äldre i avd B

ja eller så hade inte klubben kommit ihåg att köpa nya TR för i år och därför ringde jag och frågade istället.

Vad är det jag sagt som du retar upp dig på så mycket?

Det finns inte nya TR för i år. Precis som du fått info om redan ligger TR-ändringarna för 2007 på SvRF:s hemsida. Därför är det också självklart att det är en ny grej för i år eftersom det står i 2007 års TR-ändringar.

Uppretad? Inte alls, däremot lite trött på människor som ständigt frågar saker på Buke istället för att titta i TR/TR-ändringarna. Det är inte särskilt svårt.
Det är alltid mycket bättre att titta själv i TR/TR-ändringarna istället för att förlita sig på "alla andra". (Särskilt när det finns ganska många trådar på Buke om just den här ändringen.)

Uppretad? Inte alls, däremot lite trött på människor som ständigt frågar saker på Buke istället för att titta i TR/TR-ändringarna. Det är inte särskilt svårt.
Det är alltid mycket bättre att titta själv i TR/TR-ändringarna istället för att förlita sig på "alla andra". (Särskilt när det finns ganska många trådar på Buke om just den här ändringen.)
:bow:

Visserligen är några regler i TR intressanta att diskutera eftersom det inte alltid är helt solklart, men ibland blir man mörkrädd av vissa inlägg gällande tävlingsregler. Speciellt från folk som tvärsäkert uttalar sig om saker som är helt fel. Har de någonsin läst ett TR? Ett exempel är myten om vita ridbyxor, skall den någonsin dö ut??? (Och för er som inte vet; NEJ, det finns inget krav på vita ridbyxor på tävling enligt Svenska Ridsportförbundets reglemente.)

Ja, det är bajstrist att skriva långa citat från TR och lik förbaskat se folk som hävdar motsatsen, ofta efter att man lagt in TR-citatet. Som t.ex. det här med kläder, i lokal och regional hoppning får man ha "Fritidsjacka/tröja", det står inte ett ord om att det ska vara klubb-modellen men ändå hävdar folk det.

Varför riktade du då det till mig, det var ju inte jag som ställde frågan från början. Mitt första inlägg var bara ett utrtruck för min frustration över att ha fått fel svar, det var inte en fråga. Dock kan jag tycka nu det var något klumpigt uttryckt av mig (för ni på Skåne har faktiskt varit mycket hjälpsamma annars)

Men du har absolut rätt i att jag borde kollat TR ändringarna själv, det ska jag göra nästa gång!

Därför att jag svarade på de frågor du ställde.
Det är tyvärr så att både distrikt och huvudförbund virrar till det med jämna mellanrum. Slår man i TR har man istället svart på vitt vad som gäller så gör du så i fortsättningen blir det nog prima :)

ja. Ungponny med vuxen får starta i ungponny och ungponny med barn får delta i ungponny. men även "vuxna" hästar med barn. De får starta om man är över klassad!:p

Men det du nämner är ju ingen ny grej, dessutom är den bortplockad. Nu får nämligen alla starta avdelning B, uppklassad eller ej.

Ponnyklasser i dressyr finns avd B, för överårig ryttare med ungponny alltså.

Fr.o.m i år finns det ingen avd. B för ungponnyer i dressyr längre. Som överårig ryttare får du starta utom tävlan sist i klassen (och är den första som ska plockas bort vid ev. bortlottning vid för många starter).

Och vad jag personligen tycker om det kan bara sammanfattas som: :eek: :devil: :confused:

Som överårig ryttare får du starta utom tävlan sist i klassen (och är den första som ska plockas bort vid ev. bortlottning vid för många starter).

Det är då en farlig tur att jag satsar främst på att kvala Peia till hopp-championaten då ;)
Nävars, skämt åsido är det riktigt illa att det är en sådan regel. Det absolut bästa när inte tävlingarna räcker är att anmälningen stängs när den nått över ett visst antal. Så får man ju göra från i år och då drabbas bara de som inte kan planera ordentligt :devil:

Det är då en farlig tur att jag satsar främst på att kvala Peia till hopp-championaten då ;)
Nävars, skämt åsido är det riktigt illa att det är en sådan regel. Det absolut bästa när inte tävlingarna räcker är att anmälningen stängs när den nått över ett visst antal. Så får man ju göra från i år och då drabbas bara de som inte kan planera ordentligt :devil:
Låter som en utmärkt plan tycker jag, slipper man bli bortlottad fast man planerat bra...

T.ex. Mantorp hade så till sin fälttävlan nästa helg. De skulle ta in 200 ekipage men eftersom det kom chockartat många anmälningar mer än en månad innan anmälningstiden gick ut tog de in fler. 256 starter står det nu :)

Härligt, skule jag gärna åka å titta på.

Liknande trådar

Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
225
Senast: MattiZ
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kuperade hagar, många kompisar och äldre hästar som fostrar. Så får ponnyerna på Homtebo stuteri en bra start på en hållbar...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka