Aldrig köpt en sadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare aenglah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 737
A

aenglah

Som ni kan förstå av rubriken så har jag aldrig köpt en sadel till min häst.

Men nu har jag bara bestämmt mig. Jag vill ha en bomlös och det är nu.

Jag har kollat lite på Torsion. Nu vill jag ju inte köpa en utan att höra efter lite.

Jag har svårt att tro att sadlarna passar alla hästar? Jag har ett arabsto visar en bild:

Exanfrnsidan.jpg

Tror ni att en Torsion skulle sitta bra på henne? Och vilken modell rekomenderar ni?

Finns det sadelutprovare som kommer ut och kollar så att den sitter bra? Och var finns dessa i så fall?

Ja, nu får ni dela med er av er erfarenhet så jag inte springer och köper en sadel som inte passar.

//Lotta & Exan

Sv: Aldrig köpt en sadel!

Använd sökfunktionen så komemr du hita massor med trådar om Torsion.

Tror inte det skiljer sig något för hästen mellan de olika modellerna. Jag har Dressagen, på min hemsida kan du se hur han ser ut i ryggen.

Vad jag vet finns det ingen sadelutprovare som kollar Torsions sadlar. Men det finns sadelutprovare som hjälper dig hitta bomlösa sadlar!

Vad ska du ha sadeln till?

Själv gillar jag inte Torsions sadlar. De känns inte ens som sadlar tycker jag...mer kuddar typ.

Enda bomlösa jag suttit i hitills som jag gillar är Star-Trekks Espanola. Och den var helt: :love:

Vi är mest skogsluffare.

Rider ibland för instruktör för att finslipa.

Så jag är väl helt klart en allroundryttare :)

M.a.o funkar vilken sadel som helst som är bekväm.
Sånt är bra. Se om du inte kan få testa lite olika sadlar innan du bestämmer dig!

Kontakta t.ex. torsion och Kaupre och fråga om de har någon som har sadeln i närheten av dig (Kaupre har iaf folk över hela sverige) så du kan få prova dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈