Alfa Laval Klippmaskin

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare esperanza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 4 822
E

esperanza

Hej! Nu är det så att jag letar efter en ny riktigt bra o prisvärd klippmaskin. Någon som har några tips? :) mina ponnier får riktigt björn päls så det ska va en tålig som gräver sej igenom de mesta ;)

just nu lutar jag lite mot Alfa Laval hållet för min kompis har en sån o hon sa att den va riktigt bra! Kan dock inte hitta en sådan nånstans, nån som vet vart den går att beställa/köpa?

Jag víll ha så många val som möjligt så skriv om ni vet nån bra ;)
/tack på förhand.

Sv: Alfa Laval Klippmaskin

Jag har en sån, eller ja en av deras klippmaskiner, gillar den skarpt. Min köpte jag på granngården för en 5-6år sen. Den har klippt några hästar per säsong, även ben och huvud går trots att den är lite stor.
Lite högljudd är den ju iofs så jag rekommenderar hörselkåpor. :p

okej tack :) jo tänkte kolla om granngården hade en nån dag men det går ju inte o se på nätet typ :S så får dra dit nån dag :P

Delavall heter maskinerna du menar.

Någon modell är samma som hos Heiniger, men Heiniger är billigare och toppenbra.
Heiniger progress rekommenderas av mig.
Säljs bla hos h**ks

Köpte en DeLaval HCP65 (?) förra året och den tuggar sig lätt genom björn (fjording) päls iallafall:D

Det är ju den som är samma maskin som heiniger progress..........lär vara byggd på samma fabrik.

hon sa ju att hon hade en sån så då heter den väl så? finns säkert sån oxå..

Ja visst heter den så. Det vet jag.
Jag säger bara att samma maskin säljs under två märken.

Jag har en Delaval HCP650 men är inte jättenöjd. Köpte den för 2 år sedan och klipper alla typer av hästar. Fördelen är att den går tyst och vibrerar inte men jag tycker att den är svår att klippa jämnt med. Min gamla som var en constanta var lite högljuddare men klippte SÅ bra! Man kunde klippa medhårs-mothårs, ja hur man ville och alltid lika jämnt och snyggt. DeLavalen är mkt känsligare och tar inte alltid om det är lite tufsig päls osv.
Tror att de flesta maskiner i den mellan-prisklassen är rätt bra, fördelen med deLaval är att de repareras och servas i sverige så det är lätt att lämna in om det behövs!

okej! så du föreslår en constanta? :P vart kan man hitta dom? (kan lika gärna kolla upp så många som möjligt tänkte jag)

De laval har alla maskiner på sin hemsida som du kan titta på!

Jag lånade en De laval HCP65 igår och klippte. Den var jättebra!
Tyst, lätt, smidig. Blev jättefint utan ränder.
Det enda negativa var att den tog lite dåligt om man försökte klippa medhårs eller lite liksom från sidan.. Klippte man mothårs så var det inga problem!
Funderar faktiskt på att köpa en likadan!

Liknande trådar

Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 462
Senast: trassel
·
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 867
Senast: IngaLena
·
J
Hästvård Blev väääldigt långt men hoppas på att nån kanske kan läsa de och se om dom kan hjälpa :) Mitt sto fick lite små sår 10/10 förra... 2
Svar
21
· Visningar
5 859
Senast: Ponylove
·
N
Hästmänniskan Hej! måste få skriva av mig, vet inte om detta hamnar rätt eller om de finns någon tråd alls för detta. Men det börja me att jag hade...
Svar
7
· Visningar
1 651
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka