Envis mugg! :(

Sv: Envis mugg! :(

Jag säger bara en sak: Horsol. Helt överlägset mot långdragen mugg/rasp, dock dyrt men värt det. Finns på apoteket.
 
Sv: Envis mugg! :(

har råkat ut för mildare mugg ett par gånger, och förra hösten efter att ha varit på hältutredning (med bedövningar på flera ställen i karlederna) fick min pålla en mkt kraftig mugg som blossade upp på någon dag.
Det jag brukar använda, och som flera vet. har tipsat om, är hibbiscrub. Man kan köpa det på apoteket och är en desinficerande "tvål" som eg används för att rengöra huden inför en operatiopn tex. Man tar lite på en svamp, med vatten och tvättar på muggen. Sedan låter man det verka i 10-15 min och pillar bort lösa skorpor. man spolar sedan av och smörjer in med fet kräm tex helosan eller hibitan. Små utbrott hemmas på ett par dagar, de stora jag ahde tog ca en vecka och då var allt i stort sett läkt. Bara håret som tar längre tid. lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Fazeem
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
16 346
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: netschjen
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp